Nova alerta per estafa. En aquest cas, des de la policia espanyola. El cos de seguretat de l'Estat ha publicat una piulada a Twitter en què demana desconfiar d'un SMS, suposadament, de l'Agència Tributària en què l'entitat pública notifica el reemborsament de 461 euros a través d'un enllaç. És fals i es tracta d'un engany.
[noticiadiari]2/242409[/noticiadiari]
Els ciberdelinqüents utilitzen el mètode de "phishing" i suplanten la identitat de l'Agència Tributària per enganyar les víctimes perquè cliquin un enllaç. Si es cau en el parany, poden obtenir les seves dades i diners. És per aquest motiu que la policia crida a contrastar les notificacions amb la font oficial.
El cos ha llançat diverses campanyes a les xarxes socials per a informar i conscienciar sobre els perills d'internet i de la missatgeria mòbil relacionats amb la ciberdelinqüència. Tanmateix, recorda que una entitat bancària o de l'Administració no demanarà mai informació confidencial mitjançant SMS.
[plantillavirals]
Has rebut aquest missatge? Alerta, és una estafa
Societat
La policia espanyola demana desconfiar d'una notificació per reemborsar 461 euros d'impostos
ARA A PORTADA
-
Política Sánchez encarrega a Cuerpo assumir la cartera de Transports després de la dimissió de Puente Oriol March
-
Política Óscar Puente, el ministre de Twitter i «pitbull» de Sánchez que tira la tovallola Oriol March
-
Internacional Els nord-americans fan història: els demòcrates arraconen Trump i conquereixen el Congrés i la majoria d’estats Pep Martí i Vallverdú
-
Internacional Trump atribueix la desfeta republicana a l'absència del seu nom a les paperetes Gerard Mira
Publicat el
28 de novembre de 2022 a
les 19:49
Et pot interessar
-
Societat
Què diu el nou protocol dels Mossos per utilitzar gas pebre?
-
Societat
El «boom» de la visibilitat trans en temps de campanya electoral: del franquisme a la Transició
-
Societat Les famílies qüestionen el boicot a les colònies i plantegen alternatives de pressió
-
Societat
Crida de la família de Guillem Agulló perquè l'Estat el reconegui com a víctima del terrorisme
-
Societat
Metges de Catalunya veu amb bons ulls la reducció de les guàrdies a 17 hores
-
Societat
El TSJC dona la raó a l'Ajuntament i als veïns: es poden retirar llicències turístiques a Barcelona
