Nova alerta per estafa. En aquest cas, des de la policia espanyola. El cos de seguretat de l'Estat ha publicat una piulada a Twitter en què demana desconfiar d'un SMS, suposadament, de l'Agència Tributària en què l'entitat pública notifica el reemborsament de 461 euros a través d'un enllaç. És fals i es tracta d'un engany.
[noticiadiari]2/242409[/noticiadiari]
Els ciberdelinqüents utilitzen el mètode de "phishing" i suplanten la identitat de l'Agència Tributària per enganyar les víctimes perquè cliquin un enllaç. Si es cau en el parany, poden obtenir les seves dades i diners. És per aquest motiu que la policia crida a contrastar les notificacions amb la font oficial.
El cos ha llançat diverses campanyes a les xarxes socials per a informar i conscienciar sobre els perills d'internet i de la missatgeria mòbil relacionats amb la ciberdelinqüència. Tanmateix, recorda que una entitat bancària o de l'Administració no demanarà mai informació confidencial mitjançant SMS.
[plantillavirals]
Has rebut aquest missatge? Alerta, és una estafa
Societat
La policia espanyola demana desconfiar d'una notificació per reemborsar 461 euros d'impostos
ARA A PORTADA
-
Política Les municipals es viuen millor des de la Moncloa? Les opcions de Sánchez amb el calendari electoral Bernat Surroca Albet
-
-
Societat L'incendi a la Catalunya Nord continua descontrolat: dos ferits molt greus i 10.000 desallotjats Redacció
-
Terra El temps del dilluns 6 de juliol: la calor extrema manté quasi tot Catalunya en alerta Redacció
-
Publicat el
28 de novembre de 2022 a
les 19:49
Et pot interessar
-
Societat
L'auge d'alumnat amb necessitats específiques cronifica la crisi educativa malgrat la injecció de recursos
-
Societat
L'incendi de la Catalunya Nord afecta la tercera etapa del Tour
-
Societat
Parlar en català no pot ser causa d'acomiadament disciplinari
-
Societat
Estabilitzat l'incendi forestal a Sant Andreu de la Barca
-
Societat
Controlat l'incendi en una nau de gestió de residus a Sant Boi de Llobregat
-
Societat
Almenys 16 cases cremades: totes les afectacions materials per l'incendi de les Gavarres
