
La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, ha afirmat que es trigaran almenys vuit anys en eliminar els barracons que hi ha a les escoles de Catalunya. Rigau ha qualificat de "lamentable" que actualment hi hagi 1.057 mòduls prefabricats en centres educatius i ha criticat la manca d'inversió que hi ha hagut des del 2003.
La consellera ha afirmat que faran un llistat de prioritats per saber quines són les obres més urgents garantint l'equilibri territorial i aniran construint nous centres a mida que hi hagi pressupost.
La conselleria farà una nova escola de primària, que estarà en mòduls prefabricats, a Banyoles. Entrarà en funcionament el curs 2012-2013 i posarà punt final a un problema endèmic.