L'any 2011 ha estat l'any de la consagració del restaurant barceloní Hisop (Passatge Marimon, 9). Malgrat comptar amb més de deu anys d'història, aquest petit establiment ha vist com, poc a poc, ha estat reconegut com un dels millors de la capital catalana. En l'últim repartiment d'estrelles Michelin en va rebre una que, per a molts, arribava amb un retard d'uns quants anys...
El xef de l'Hisop és l'Oriol Ivern. No es pot negar que aquest cuiner està vivint un dels seus millors moments professionals. Però, encara que obtenir reconeixements internacionals podria fer-li pujar els fums –com passa en algunes ocasions-, en aquest cas és totalment al contrari. L'Oriol continua essent el mateix de sempre, un home preocupat pel seu temps, xerrador, eclèctic i respectuós amb la bona cuina. Tant és així, que al restaurant es continua servint un menú de migdia i nit –a la nit, quasi bé un miracle a Barcelona!-, de dilluns a dijous, a 25 euros. La filosofia d'aquest xef és clara: la crisi és la crisi i la bona qualitat s'ha de continuar servint però a bon preu. Naturalment, el restaurant ofereix també una molt interessant carta i un menú degustació a 48 euros.
Aconsellar algun plat es fa força difícil. Podríem assenyalar unes gambes amb menjar blanc, uns calamarsons amb pèsols i botifarra o un rap amb cigrons, bledes i escopinyes. Els peixos són uns dels punts forts del xef. A l'hora dels postres, podeu atrevir-vos, per exemple, amb una xocolata amb sèsam i iogurt. Tot és interessant, d'arrels catalanes i amb tocs diferents, fins i tot una mica bojos. Si podeu, deixeu-vos aconsellar a l'hora d'escollir vins per la cap de sala i sommelier de l'Hisop, la Susana Krcivoj, qui sens dubte és un dels puntals del restaurant. A més, està fent una gran tasca introduint a l'alta gastronomia les cerveses artesanes del país.
Si us decidiu a provar, recordeu que és millor reservar.
ARA A PORTADA
-
-
-
Suspens general a les Matemàtiques de la selectivitat 2026: un 4,18 de mitjana i la més baixa en com a mínim una dècada Víctor Rodrigo
-
Joan Torrecillas, la millor nota de la selectivitat a Barcelona: «Tenir una bona xarxa de suport és important» Gerard Mira
-
Miquel Edo, la millor nota de la selectivitat a Tarragona: «Quan m'ho han dit em tremolava la veu i no m'ho creia» Antonio Ramos Llauradó
Publicat el
07 de setembre de 2011 a
les 22:01
Et pot interessar
-
Societat
El govern espanyol prohibeix als menors de 15 anys conduir en patinet elèctric
-
Societat
Illa promet 400 milions d’euros anuals en infraestructures per superar el «dèficit d'inversions»
-
Societat
Trànsit limitarà la velocitat a 80 quilòmetres per hora per la revetlla de Sant Joan: l'AP-7, afectada
-
Societat
Un robatori de coure afecta la circulació de l'R3, mentre l'R14 recupera el servei entre la Plana-Picamoixons i Vinaixa
-
Societat
Missa a la Catedral pel sant (decapitat) que va defensar el «bon govern»
-
Societat
És realment la nit de Sant Joan la més curta de l'any?
