Durant massa temps hi ha hagut opinions de tota mena, però com sempre hauríem de fer en aquests casos, el millor és escoltar els experts i expertes. Recentment, s'ha pronunciat sobre la matèria, molt important en termes de salut, l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), que ha emès un comunicat explicant per què pot arribar a ser perillós consumir aliments amb floridura.
[noticiadiari]2/267835[/noticiadiari]
A vegades haurem sentit que si traiem la part afectada, no passa res, però sí que passa. Quan els aliments es fan malbé, tret de comptades excepcions, s'han de llençar immediatament a la brossa perquè els riscos que tenen per a la salut són els següents: 1) els fongs poden produir microtoxines, substàncies tòxiques capaces de provocar patologies com el càncer o alteracions genètiques i 2) hi poden créixer bacteris patògens indetectables per a l'ull humà.
Només hi ha tres casos en què no hi ha cap mena de problema si aprofitem aliments amb floridura. Parlem del pernil salat i els embotits curats, la fruita i els vegetals, i el formatge dur. Dins d'aquest grup s'hi engloben tots els que tenen poca humitat, com el de Maó, el mallorquí, el manxec, alguns de cabra, l’emmental o el gouda.
[noticiadiari]2/267916[/noticiadiari]
Però alerta, perquè la floridura s'ha de treure en tots els casos, tot i que tant en el pernil salat com en els embotits curats sigui normal que surti. A més a més, en el cas dels formatges durs, és important saber que s'ha de llevar amb un ganivet en un radi de 2 centímetres, tant als costats com per sota de la zona afectada. En canvi, en els vegetals com el pebre, la pastanaga o les cols, la part que s'ha fet malbé s'ha de treure amb un marge de seguretat de dos centímetres dels costats i del fons de la zona afectada.
[plantillavirals]
Ho diu l'OCU: els aliments amb floridura no s'aprofiten
Societat
L'entitat en defensa dels consumidors precisa que només hi ha tres casos en què no hi ha problema amb menjar-se'ls, però que sempre se'ls hi ha de treure la part que s'ha fet malbé
ARA A PORTADA
-
Acció Pesta porcina: Mossos i Guàrdia Civil tornen a escorcollar el laboratori de l'IRTA-CReSA Arnau Urgell i Vidal
-
Acció «Que la pesta porcina havia sortit del laboratori mai va tenir base científica» Arnau Urgell i Vidal
-
Successos El xoc d’un autocar contra la Diputació de Lleida deixa 44 ferits, cinc molt greus Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Publicat el
27 de gener de 2024 a
les 22:30
Actualitzat el
27 de gener de 2024 a les
22:31
Et pot interessar
-
Societat
Acomiaden una treballadora d'un coworking de Barcelona per parlar en català
-
Societat
L'AMIC denuncia el «retard» per respondre a les sol·licituds de la regularització de migrants
-
Societat
Detenen dos menors per fer tocaments a dues noies en una piscina municipal a l'Hospitalet
-
Societat
David Bondia s'imposa a Gemma Calvet i revalida el càrrec com a Síndic de Barcelona
-
Societat
Continuen les obres del tramvia: talls a les línies T4, T5 i T6 durant tot l'estiu
-
Societat
Ferit un home per arma blanca al districte de Nou Barris de Barcelona
