Fracàs en la mediació per acostar posicions entre Iberia i els sindicats dels treballadors del servei de handling. La reunió d’aquest dijous entre les dues parts i el Servei Interconfederal de Mediació i Arbitratge ha acabat sense acord, i CCOO, UGT i USO mantenen la convocatòria de vaga per als dies 5, 6, 7 i 8 de gener, coincidint amb la celebració de Reis.
Fonts d'Iberia han lamentat que els sindicats mantinguin la vaga i han avisat que "per poder avançar en qualsevol mena de negociació" l’aerolínia veu com una "condició imprescindible" que es desconvoquin les aturades. Els sindicats es queixen que Iberia no vulgui fer autohandling després de perdre el concurs d’AENA en vuit aeroports, inclòs El Prat.
La vaga del servei de handling afectarà no només als vols d’Iberia, sinó també als d’altres companyies a les quals actualment la companyia també ofereix el servei, en el marc de la concessió que hi havia fins ara per part d’AENA. Segons l’aerolínia, la vaga causarà “un dany innecessari i injustificat a milers de viatgers que tornen en aquestes dates de les seves vacances de Reis”.
Iberia insisteix que els treballadors afectats per la pèrdua de la concessió tenen garantits “absolutament” els seus drets laborals i llocs de feina amb les mateixes condicions amb la subrogació a altres empreses.
Fins ara, tots els intents d’Iberia d’aturar als tribunals l’adjudicació del concurs d’AENA per al servei d’atenció a terra han fracassat, i la companyia només contempla que el servei es subrogui a les companyies que han guanyat. Els sindicats, però, consideren que Iberia hauria de gestionar directament el seu servei de handling.
Iberia manté la vaga per Reis: fracassa la negociació amb els sindicats
CCOO, UGT i USO mantenen la convocatòria d'aturades per als dies 5, 6, 7 i 8 de gener
ARA A PORTADA
Publicat el
28 de desembre de 2023 a
les 16:23
Et pot interessar
-
Societat
El Mobile torna a esverar la mobilitat: avisos de noves trampes i amenaces de «bloqueig»
-
Societat
El Mobile, l'argument estrella del sector dels pisos turístics per evitar la desaparició: hi ha alternatives?
-
Societat
Almenys un ferit greu en un incendi en un bloc de pisos de Viladecans
-
Societat
Barcelona estrena unes lletres per fer-se fotos amb les millors vistes de la ciutat
-
Societat
Reobre el trànsit en sentit muntanya del túnel de la Rovira aquest dilluns
-
Societat
El moviment per l'habitatge clama contra la caiguda de la moratòria dels desnonaments
