El primer secretari del PSC, Salvador Illa, ha afirmat aquest dissabte que la millor defensa del català és "desvincular-lo" de qualsevol oferta políitca i ha traslladat el compromís explícit de la seva formació amb la llengua i la cultura. Ho ha dit en la clausura de les Jornades per renovar el Consens Lingüístic a Catalunya que organitza la Fundació Rafael Campalans -del PSC-, on han assistit el ministre de Cultura i Esport, Miquel Iceta, i el l'expresident de la Generalitat José Montilla.
Illa ha considerat que un consens sobre el català és "un tema molt complex però clau i essencial". Així, ha demanat diàleg i ha agraït especialment que l'exconsellera d'Educació Irene Rigau i el president de Societat Civil Catalana, Fernando Sánchez Costa, hagin intervingut en una mateixa taula rodona.
El consens és quelcom més laboriós que la unanimitat. Crec que avui aquí estem iniciant aquest procés de manera pràctica. Un consens ha de tenir un doble objectiu: aconseguir assolir un acord de majoria i poder atemperar les objeccions de les minories", ha dit Rigau, exconsellera del govern de CiU amb Artur Mas al capdavant.
El líder socialista ha assenyalat que "s'ha de deixar la pedagogia per als pegagogs i les escoles per als mestres", i que, al seu parer, hauria estat preferible que no s'impliqués els tribunals, però ha demanat que es respectin les sentències. Així mateix, Illa ha valorat positivament el funcionament del sistema perquè "a Catalunya, tothom qui ha passat pel sistema educatiu ha acabat dominant el català i el castellà".
Illa afirma que la millor defensa del català és «desvincular-lo» de la política
El secretari general del PSC considera que un consens sobre la llengua és "molt complex però clau i essencial"

- Salvador Illa amb Fernando Sánchez Costa, de Societat Civil Catalana, i Irene Rigau -
- PSC
Ara a portada
Publicat el 29 de gener de 2022 a les 13:22
Et pot interessar
-
Societat L'abat català que veu un futur «molt negre» davant l'extrema dreta i critica tractar els migrants com a «delinqüents»
-
Societat Protecció Civil fa una crida a la precaució per l'alerta per pluges intenses a tot Catalunya
-
Societat Macrodispositiu dels Mossos a la xarxa de bus de Barcelona: 28 detinguts per 133 furts
-
Societat Mor un cavall a la Trobada Nacional dels Tres Tombs a Barcelona