El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha descartat per ara avançar l'horari del toc de queda a les vuit del vespre, tal com li han demanat vuit comunitats autònomes en la reunió del consell interterritorial de salut que s'ha celebrat aquest dimecres. "Ho estudiarem", ha dit Illa, que ha assegurat que la modificació de la restricció de mobilitat nocturna pot tenir "pros i contres".
Illa ha defensat les restriccions actuals i ha rebutjat aprovar-ne de noves "de cop". "Hem d'esperar resultats", ha dit. El ministre ha insistit que els instruments vigents fins al 9 de maig "ja han servit per doblegar una corba". Illa també ha rebutjat la possibilitat de confinament domiciliari que demanen algunes comunitats.
A preguntes de la premsa, Illa ha negat que la manca d'una majoria parlamentària per part del seu executiu o la proximitat de les eleccions catalanes hagin influït en la postura de la Moncloa. Galícia, Andalusia i Castella Lleó -totes governades pel PP- han liderat la demanda, però altres governades pels socialistes, com el País Valencià, s'hi han sumat.
Castella i Lleó va aprovar dissabte passat l'avançament del toc de queda a les vuit del vespre. Una mesura que ha estat recorreguda per la Moncloa.
Els més grans de 80, els pròxims a vacunar-se
Illa ha aprofitat la seva compareixença per fer una valoració positiva del procés de vacunació a l'Estat, on ja hi ha més d'un milió de persones vacunades i més de 15.600 ja han rebut les dues dosis que les immunitzen contra la Covid-19.
El Ministeri de Sanitat també ha establert que el següent sector de la població que haurà de rebre la vacuna seran aquelles persones més grans de 80 anys.
[plantillacoronavirus]
Illa descarta per ara l'avançament del toc de queda
El ministre de Sanitat assegura que hi hauria "pros i contres" en una modificació de la restricció de mobilitat nocturna
ARA A PORTADA
-
Barcelona, «casa germana» als Països Catalans: tres generacions de mallorquins i valencians a la capital Josep Bort | Neus Climent
-
-
Unitat in extremis a Andalusia: Podem, Esquerra Unida i Sumar segellen una coalició electoral Anna Mira Perich
-
Albiach retreu a ERC que no faci costat a Rufián en l’aposta per la unitat de les esquerres Redacció
-
Publicat el
20 de gener de 2021 a
les 19:05
Actualitzat el
20 de gener de 2021 a les
19:15
Et pot interessar
-
Societat
Més de 15 quilòmetres de cues a l'AP-7 per un accident a Llinars del Vallès
-
Societat
Un programa contra la hipertensió aconsegueix reduir infarts, ictus i morts en milers de casos
-
Societat
«Des d'aquí a dalt tots som iguals»: les primeres paraules de la tripulaicó de l'Artemis II a mig camí de la Lluna
-
Societat
La involució de Rodalies: els trajectes són més lents ara que l’any 2000
-
Societat
Quinze rescats de muntanya en un dia: els bombers demanen «seguretat i civisme»
-
Societat Afectacions al metro de Barcelona: tallada la línia L10 Sud per obres de millora
