El Ministeri de Sanitat que dirigeix Salvador Illa estudia recompensar les comunitats autònomes que han vacunat de manera més ràpida. La petició, feta des de la Generalitat Valenciana que presideix Ximo Puig, demanava que es flexibilitzi la distribució de les vacunes perquè "les que ara poden vacunar més puguin avançar més ràpid", com el País Valencià. Segons explica el diari El Mundo, Sanitat modificaria el repartiment dels vaccins a partir de la setmana que ve però de manera puntual.
Aquesta casuística arriba després que Pfizer anunciés un descens de la producció de la seva vacuna de manera temporal. La companyia ha confirmat a Reuters la reducció de la distribució les pròximes setmanes mentre millora la seva capacitat de producció. La presidenta de la Comissió Europea, Úrsula Von der Leyen, ha reclamat a la companyia que "respecti el calendari" de distribució acordat. Tot i això ha assegurat que Pfizer li ha donat garanties que el total de dosis previstes fins al març s'entregaran.
El Ministeri de Sanitat espera que la multinacional farmacèutica Pfizer comuniqui l'abast de la reducció de la producció en les pròximes hores, però el diari El Mundo confirma que el departament que dirigeix Salvador Illa ja contempla rebre un 56% menys de les dosis que van adquirir la setmana passada.
El repartiment de les vacunes a partir de la ràtio de rapidesa amb què s'apliquen beneficiaria territoris com Galícia, Astúries o el País Valencià, perjudicant altres com Madrid, que és l'última en eficiència. Catalunya, que es troba sobre la mitjana, no està especificada si es veuria perjudicada o no a hores d'ara. L'executiu de Pedro Sánchez consideraria aquest repartiment "eficient" perquè així "tots els territoris puguin optar a les dosis necessàries per als plans de vacunació".
[noticiadiari]2/213935[/noticiadiari]
La vacunació a Catalunya
El procés de vacunació està agafant ja el ritme anunciat inicialment, amb les 60.000 dosis que arriben setmanalment a Catalunya subministrades en aquest termini i fins i tot recuperant part del terreny perdut inicialment. Després d'uns primers dies amb certes dificultats, el Govern manté l'objectiu d'haver vacunat 748.000 persones en 12 setmanes, començant pels usuaris i professionals de residències i el personal sanitari, i preveu que aquest cap de setmana els primers ja hagin rebut la primera dosi. En total, 120.956 catalans ja la tenien, aquest divendres.
Illa estudia recompensar les comunitats que han vacunat més ràpidament
La petició del president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, arriba després d'un descens de la producció del vaccí de Pfizer
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de gener de 2021 a les 23:34
Actualitzat el 15 de gener de 2021 a les 23:44
Et pot interessar
-
Societat Barcelona commemora els 20 anys de l’aprovació del matrimoni igualitari: «L'Orgull no caduca»
-
Societat El temps del cap de setmana del 19 i 20 de juliol: núvols i baixada de temperatures
-
Societat Es recupera la circulació a l'AP-7 després de retencions per accidents
-
Societat La Generalitat incentiva amb un plus l’ús del català als jutjats
-
Societat Prohibit el bany en tres platges catalanes per la qualitat de l'aigua
-
Societat Catalanofòbia en un bar de Barcelona: «Res de català, no m'agrada»