Indústria confirma que s'han encarregat estudis per determinar si el Castor es pot tornar a explotar

Greenpeace adverteix que posar en marxa el magatzem de gas reactivarà la sismicitat de la zona

Publicat el 10 d’agost de 2015 a les 17:13

Manifestació per exigir el desmantellament del Castor, l'octubre del 2013. Foto: S. Berbís


El Ministeri d'Indústria ha confirmat que s'han encarregat nous estudis per saber si la plataforma Castor es pot tornar a explotar o s'ha de desmantellar. El ministre José Manuel Soria, a través d'una pregunta de la diputada de CDC al Congrés Lourdes Ciuró, ha admès el que ja va explicar a finals de juny el president d'Enagàs, Antoni Llardén

En concret, l'Institut Tecnològic de Massachsetts (MIT), als Estats Units, està elaborant un informe que determinarà el futur del magatzem de gas submarí de davant la costa de Vinaròs (Baix Maestrat). Greenpeace ja ha advertit que tornar a posar en marxar el Castor reactivarà "amb tota seguretat" la sismicitat de la zona perquè les "condicions geotècniques de l'emplaçament no han canviat".

L'entitat creu que és un "nou despropòsit" del ministre Soria. "És evident que està preocupat per l'assumpte del Castor, ja que només queden tres mesos per a les eleccions, i el cas del magatzem és un altre estrepitós fracàs de la seva política energètica", ha assegurat Julio Barea, responsable de la campanya de Greenpeace a l'estat espanyol.