La conselleria d'Interior de la Generalitat no preveu expulsar del cos dels Mossos d'Esquadra els sis agents que han reconegut ser responsables de la mort de Juan Andrés Benítez el 2013. El Departament es limitarà a aplicar els termes que recull la sentència de conformitat del cas, ha explicat a Europa Press el Departament.
Els sis agents han admès davant del tribunal aquest dilluns haver comès un delicte d'homicidi imprudent greu i un altre contra la integritat moral pels quals han acceptat una pena de dos anys de presó, tot i que es deslliuraran de l'entrada a la presó a canvi de no delinquir en tres anys i complir determinades condicions.
Aquests agents no podran patrullar durant cinc anys; se'ls suspèn durant dos anys de feina i sou; se'ls obliga a fer un curs sobre drets humans i, a més, hi haurà una indemnització a la germana de la víctima de 150.000 euros, entre altres condicions, que han acceptat en un pacte entre les parts que ha evitat que s'hagin d'enfrontar amb fins a 14 anys de presó en un judici amb jurat popular.
Interior no preveu expulsar els mossos que es responsabilitzen de la mort de Benítez
Els policies han acceptat declarar-se culpables d'un delicte d'homicidi per imprudència i hauran de pagar una indemnització de 150.000 euros
Ara a portada
Publicat el 09 de maig de 2016 a les 18:08
Et pot interessar
-
Societat Fira del Disc: vinils per escoltar o per posseir?
-
Societat El temps del cap de setmana del 3 i 4 de maig: inestabilitat, núvols i ruixats
-
Societat L'odissea per arribar a Barcelona en plena apagada per rebre un tractament revolucionari contra el càncer
-
Societat Els contractes de lloguer de temporada arriben a màxims històrics a Barcelona