El jutjat de Tremp ha obert dos procediments arran de la denúncia presentada el passat dijous per la Fiscalia en relació a la gestió del brot de coronavirus que va afectar la residència Fundació Fiella de Tremp al novembre de 2020. Les causes s'han obert contra l'exdirectora tècnica del centre i contra la responsable d'Higiene Sanitària.
Després d'analitzar el gruix de la documentació traslladada pel ministeri públic, la jutgessa ha incoat dos procediments contra les dues extreballadores. Per una banda, les ha decidit investigar pels presumptes delictes d'homicidi imprudent i vexació injusta, i contra la seguretat dels treballadors, per l’altra.
El brot va provocar la mort de 64 dels 142 residents del centre i, segons la denuncia de la Fiscalia de Lleida, aquelles setmanes hi va haver deixadesa en l'atenció als residents, falta de mesures per frenar el virus, descoordinació i una manca d'assistència sanitària real.
[plantillacoronavirus]
Investiguen dues extreballadores de la residència de Tremp per homicidi imprudent
Se les acusa de delictes d'homicidi imprudent, vexació injusta i contra la seguretat dels treballadors pel brot que va provocar la mort de 64 residents
ARA A PORTADA
Publicat el
09 de febrer de 2022 a
les 18:51
Et pot interessar
-
Societat
La marca de televisors més venuda al món incorpora el català
-
Societat
La crisi de l'habitatge impacta en la salut mental dels joves: el 42% la perceben com a regular o dolenta
-
Societat
Collboni contra els creuers
-
Societat
Com es vol apujar fins als 30 euros la taxa turística als creueristes de pas a Barcelona?
-
Societat
Més de 200 professors critiquen la política de personal de la UB per «anar en detriment del talent i l’excel·lència»
-
Societat
Catalunya Nord votarà entre «Pirineus Catalans» i «Pirineus Mediterranis» en la consulta sobre el canvi de nom
