El jutjat de Tremp ha obert dos procediments arran de la denúncia presentada el passat dijous per la Fiscalia en relació a la gestió del brot de coronavirus que va afectar la residència Fundació Fiella de Tremp al novembre de 2020. Les causes s'han obert contra l'exdirectora tècnica del centre i contra la responsable d'Higiene Sanitària.
Després d'analitzar el gruix de la documentació traslladada pel ministeri públic, la jutgessa ha incoat dos procediments contra les dues extreballadores. Per una banda, les ha decidit investigar pels presumptes delictes d'homicidi imprudent i vexació injusta, i contra la seguretat dels treballadors, per l’altra.
El brot va provocar la mort de 64 dels 142 residents del centre i, segons la denuncia de la Fiscalia de Lleida, aquelles setmanes hi va haver deixadesa en l'atenció als residents, falta de mesures per frenar el virus, descoordinació i una manca d'assistència sanitària real.
[plantillacoronavirus]
Investiguen dues extreballadores de la residència de Tremp per homicidi imprudent
Se les acusa de delictes d'homicidi imprudent, vexació injusta i contra la seguretat dels treballadors pel brot que va provocar la mort de 64 residents
ARA A PORTADA
Publicat el 09 de febrer de 2022 a les 18:51
Et pot interessar
-
Societat Canvi de plans a la Casa de la Premsa: ara s'hi projecta un centre de recerca d'arts escèniques
-
Societat Un miler de voluntaris ajudaran a aprendre català dins d'un projecte d'Òmnium
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 20 i 21 de setembre
-
Societat La Sagrada Família manté la data de finalització de les obres i anuncia el pròxim element que es construirà
-
Societat La manifestació pro-Palestina dificulta la circulació a la Diagonal
-
Societat Circulació tallada a l'R13 i l'R14 per "actes vandàlics" a la infraestructura