La ministra d'Igualtat, Irene Montero, ha inaugurat aquest divendres la primera Trobada Internacional Feminista, organitzada pel seu departament a Madrid, tot recordant el cas de les bessones de Sallent. "Amb permís de la vicepresidenta i del degà, crec que el primer que toca dir avui és: es deia Iván", ha declarat. "I que ningú més hagi de patir per ser qui és", ha afegit Montero, els comentaris del qual han arrencat l'aplaudiment de la gent assistent a l'acte.
Amb la ministra han inaugurat aquesta trobada, que s'estén durant el cap de setmana, la seva homòloga de Finlàndia, Hanna Sarkkinen, la comissionada europea per a la Igualtat, Helena Dalli, la representant d'ONU Dones per a les Amèriques i el Carib, María Noel Vaeza, la portaveu del Govern argentí, Gabriela Cerruti i la filòsofa Judith Butler.
En la seva intervenció, Montero ha assenyalat que "el feminisme és la força més democratitzadora del món" i s'ha mostrat "orgullosa" que la Universitat Complutense, Madrid i Espanya siguin el punt de trobada perquè les feministes es "cuidin", perquè que "aprenguin les unes de les altres" i per demostrar que "són més".
Irene Montero, sobre els fets de Sallent: «Es deia Iván»
Societat
"Que ningú més hagi de patir per ser com és", assenyala la ministra d'Igualtat en referència a la persona de dotze anys morta en caure pel balcó al municipi del Bages aquesta setmana
- Irene Montero, al Congrés dels Diputats. -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Boscos Marc Prohom, cap de Climatologia del Meteocat: «Les projeccions de calor fetes fa 10-15 anys estan quedant curtes» Arnau Urgell i Vidal | Carlos Albaladejo
-
-
Política Snooker | Dos anys de Salvador Illa: unir i servir no era tan fàcil Ferran Casas i Manresa | Bernat Surroca Albet
-
Política Com s'ho haurà de fer Salvador Illa si el PP i Vox arriben a la Moncloa? Bernat Surroca Albet
Publicat el
24 de febrer de 2023 a
les 18:15
Et pot interessar
-
Societat
Per què no es pot mirar l’eclipsi sense ulleres especials?
-
Societat
Els Mossos investiguen un tiroteig al Prat de Llobregat
-
Societat
Barcelona vol omplir de càmeres la ciutat: de 186 a 500 en menys d'un any
-
Societat
FGC talla el servei entre Gràcia i Sarrià per renovar les vies: afectacions i alternatives
-
Societat
Estabilitzat l’incendi forestal de Tírig després de tres dies actiu
-
Societat
El diari esportiu Relevo es refunda gràcies a una empresa que fomenta el sector del joc
