La vacunació obligatòria s'estén per Europa. Itàlia ha comunicat aquest dimecres que obligarà als majors de 50 anys a vacunar-se contra la Covid-19. La mesura tindrà vigència del 15 de febrer al 15 de juny i l'objectiu, segons el primer ministre del país, Mario Draghi, és "preservar el bon funcionament de les estructures hospitalàries, i al mateix temps mantenir obertes les escoles i l'activitat econòmica".
La decisió anunciada pel cap de l'executiu italià es trobava entre una de les recomanacions que havia rebut del comitè assessor d'experts sobre la Covid. En concret, el 13% de la població major de 50 anys no ha rebut cap ni una de les dosis de la vacuna contra el coronavirus.
Itàlia se suma amb la mesura al camí que va obrir Àustria, que davant la sisena onada del virus i l'afectació de la variant òmicron, va anunciar al novembre que la vacunació seria obligatòria per tota la ciutadania a partir de l'1 de febrer. El context a Àustria, però, és força diferent de l'italià, ja que té un índex de persones vacunades dels més baixos de l'Europa Occidental.
Qui també planteja la vacunació obligatòria és Alemanya. Així ho van acordar al desembre la cancellera sortint, Angela Merkel, i el nou canceller, Olaf Scholz, amb els líders regionals alemanys. A Espanya, un dels països europeus amb major taxa de població vacunada, de moment la ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha descartat l'obligatorietat de la vacunació contra la Covid.
[plantillacoronavirus]
Itàlia obligarà els majors de 50 anys a vacunar-se contra la Covid
La mesura s'aplicarà del 15 de febrer al 15 de juny i segueix el camí d'Àustria, que a partir de l'1 de febrer obligarà a tota la ciutadania

- Una persona amb mascareta passega davant del Colosseu de Roma -
- EP
ARA A PORTADA
Publicat el 05 de gener de 2022 a les 20:40
Et pot interessar
-
Societat Collboni adverteix al Comitè de les Regions que Europa s'enfronta a una crisi de l’habitatge «mai viscuda»
-
Societat El temps d'aquest dijous 15 de maig: els ruixats van minvant sense desaparèixer del tot
-
Societat Un incendi en una planta química de Sevilla obliga a confinar 77.000 persones per risc d'intoxicació
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 17 i 18 de maig
-
Societat Els ajuntaments de la Catalunya Nord i Òmnium recorren la prohibició del català als plens
-
Societat Un estudi determina que la telemedicina redueix a un 54% la mortalitat en insuficiència cardíaca crònica