La xifra de vagons on s'han trobat restes d'amiant al metro de Barcelona puja fins als 93. És el balanç de l'anàlisi dels vagons més antics de la flota, que circulen per les línies 1 i 3. La xifra, però, encara podria créixer perquè Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) encara espera els resultats de set vagons.
TMB assegura que la presència d'amiant és baixa i que no desprèn fibres, amb la qual cosa no suposaria una amenaça per la salut dels treballadors que s'hi han exposat. Amb tot, l'empresa farà exàmens mèdics als 500 empleats que han tingut més contacte amb els vagons i ha ofert la possibilitat de fer revisions a tots els treballadors que ho vulguin.
Més enllà dels vagons, els tècnics de TMB que han inspeccionat la xarxa buscant amiant, n'han detectat també en components elèctrics de les línies 2 i 4.
Per ara, s'han fet reconeixements mèdics específics a 140 integrants de la plantilla, amb l'objectiu de detectar possibles afectacions toràciques de forma precoç.
Ja són 93 els vagons del metro afectats per l'amiant
TMB assegura que la presència d'amiant als vehicles no suposa un perill però ha ofert revisions mèdiques als empleats que s'hi han exposat
- S'han detectat restes d'amiant a les línies 1, 2, 3 i 4 | Adrià Costa -
- | Adrià Costa
ARA A PORTADA
-
-
-
Illa tanca l'acord pels pressupostos amb els Comuns i ja pot centrar-se en ERC Bernat Surroca Albet | Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Joan Tardà farà tàndem amb Anna Gómez (Dignitat a les Vies) en el corrent intern d'ERC Lluís Girona Boffi
-
Inversió milionària de Barcelona per donar a conèixer Catalunya i els productes del país al turisme Redacció
Publicat el
22 de novembre de 2018 a
les 19:23
Actualitzat el
22 de novembre de 2018 a les
19:44
Et pot interessar
-
Societat
Mor un home després quedar atrapat sota un palet
-
Societat
Els professors endureixen la protesta: una setmana de vagues i una gran manifestació a Barcelona
-
Societat
Agredeixen sexualment una dona mentre passejava els gossos a Montjuïc
-
Societat
El català suma més de 160.000 publicacions a les xarxes en un any, un 31% més que el 2025
-
Societat
Salut recula i no incentivarà els CAP que redueixin la llargada de les baixes
-
Societat
Mor un motorista en un accident a la B-23 a Esplugues de Llobregat
