22
de novembre
de
2018, 19:23
Actualitzat:
19:44h
La xifra de vagons on s'han trobat restes d'amiant al metro de Barcelona puja fins als 93. És el balanç de l'anàlisi dels vagons més antics de la flota, que circulen per les línies 1 i 3. La xifra, però, encara podria créixer perquè Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) encara espera els resultats de set vagons.
TMB assegura que la presència d'amiant és baixa i que no desprèn fibres, amb la qual cosa no suposaria una amenaça per la salut dels treballadors que s'hi han exposat. Amb tot, l'empresa farà exàmens mèdics als 500 empleats que han tingut més contacte amb els vagons i ha ofert la possibilitat de fer revisions a tots els treballadors que ho vulguin.
Més enllà dels vagons, els tècnics de TMB que han inspeccionat la xarxa buscant amiant, n'han detectat també en components elèctrics de les línies 2 i 4.
Per ara, s'han fet reconeixements mèdics específics a 140 integrants de la plantilla, amb l'objectiu de detectar possibles afectacions toràciques de forma precoç.
TMB assegura que la presència d'amiant és baixa i que no desprèn fibres, amb la qual cosa no suposaria una amenaça per la salut dels treballadors que s'hi han exposat. Amb tot, l'empresa farà exàmens mèdics als 500 empleats que han tingut més contacte amb els vagons i ha ofert la possibilitat de fer revisions a tots els treballadors que ho vulguin.
Més enllà dels vagons, els tècnics de TMB que han inspeccionat la xarxa buscant amiant, n'han detectat també en components elèctrics de les línies 2 i 4.
Per ara, s'han fet reconeixements mèdics específics a 140 integrants de la plantilla, amb l'objectiu de detectar possibles afectacions toràciques de forma precoç.