Joan Carles I es queda a viure a Abu Dhabi, tot i que visitarà "freqüentment" Espanya. Així ho ha comunicat la Casa Reial, a través d'una carta que el rei emèrit ha enviat al seu fill Felip VI. Aquesta és la decisió de l'exmonarca després que la Fiscalia tanqués la investigació per irregularitats fiscals, i que el van portar a fugir al país a la capital dels Emirats Àrabs a l'estiu del 2020.
"Soc conscient de la transcendència per a l'opinió pública dels esdeveniments passat de la meva vida privada i que lamento sincerament, com també sento un legítim orgull per la meva contribució a la convivència democràtica i a les llibertats a Espanya, fruit de l'esforç i sacrifici col·lectiu de tots els espanyols", afirma l'exmonarca.
Les diligències per les quals l'investigava la Fiscalia feien referència a les comissions il·legals per l'adjudicació de l'AVE a la Meca, l'ús de targetes opaques per part de diversos membres de la família reial i finançades per un empresari mexicà, Allen Sanginés-Krause, i la que investiga la fortuna ocultada a l'illa de Jersey, un paradís fiscal.
Tenint en compte que les presumptes irregularitats es van produir mentre Joan Carles era rei, que s'ha acollit a dues regularitzacions fiscals el desembre de 2020 i el febrer de 2021 i la manca de proves concloents, les investigacions es tancaran sense que la Fiscalia presenti cap querella contra Joan Carles I.
[plantillavirals]
Joan Carles I es queda a viure a Abu Dhabi
El rei emèrit explica en una carta enviada al seu fill Felip VI que visitarà "freqüentment" Espanya
ARA A PORTADA
Publicat el
07 de març de 2022 a
les 20:18
Actualitzat el
07 de març de 2022 a les
20:30
Et pot interessar
-
Societat
Obre el termini per demanar la beca general de la Generalitat 2026-2027: requisits i com sol·licitar-la
-
Societat
CCOO convoca una vaga de tres dies a Glovo
-
Societat
El Grup Barnils presenta l'anuari enfocat a plantar cara als discursos d'odi
-
Societat
Marea Blanca demana una sanitat «exclusivament pública»
-
Societat
La Conferència Episcopal preveu que la visita del Papa costi uns 15 milions d'euros
-
Societat
El Govern multiplica per quatre la inversió en escoles respecte a fa 10 anys
