Sorpresa a la Casa Reial. Joan Carles I i Sofia assistiran al funeral d'Elisabet II després de rebre la invitació de la monarquia britànica. La presència de la monarquia espanyola a l'acte serà completa, ja que Felip VI i Letícia també assistiran a l'acte, que se celebrarà el dilluns que ve a l'abadia de Westminster.
Cal recordar que Joan Carles I ja no té cap causa judicial oberta a Espanya, però sí que un jutge del Regne Unit encara ha de decidir si el processa per la demanda d'assetjament que va interposar Corinna Larsen. El viatge, per altra banda, pot donar la primera imatge entre pare i fill de la corona després que l'emèrit fugís a Abu Dhabi. En el seu retorn es van reunir, però mai es va arribar a publicar cap imatge.
[noticiadiari]2/239222[/noticiadiari]
El passat mes de maig, Joan Carles I va dinamitar l'estratègia de la Zarzuela i la Moncloa pel seu retorn. Feia molts mesos que les dues institucions treballaven per un retorn controlat del rei emèrit. Es tractava de fer compatible el desig de retornar de Joan Carles de Borbó, una aparent normalització de la seva relació amb la resta de la família reial, amb la necessitat d'algun gest de l'exmonarca assumint les seves responsabilitats després d'un cúmul d'escàndols econòmics i sentimentals.
L'objectiu era establir un tallafoc entorn del rei actual i preservar la institució dels escàndols del seu pare. El president espanyol, Pedro Sánchez, havia demanat en diverses ocasions que l'exmonarca donés explicacions davant de les "informacions pertorbadores" sobre ell. Ara, però, lluny de quedar-se en un segon pla, Joan Carles I es retrobarà en un acte públic amb el seu fill, deixant probablement la primera imatge junts des de fa molt de temps.
[plantillavirals]
Joan Carles I i Sofia assistiran al funeral d'Elisabet II
El rei emèrit acompanyarà el seu fill i Letícia en l'acte que se celebrarà dilluns que ve a l'abadia de Westminster
ARA A PORTADA
-
Els carrers ratifiquen els avisos en sensellarisme: «Soc aquí perquè ja no puc pagar ni una habitació» David Cobo
-
-
Els Agents Rurals amplien la cerca de senglars morts a l'àrea de 20 quilòmetres del focus de pesta porcina Redacció
-
-
El Govern anuncia ajudes de fins a 20 milions d'euros per fer front a la pesta porcina africana Redacció
Publicat el 12 de setembre de 2022 a les 18:25
Actualitzat el 12 de setembre de 2022 a les 18:30
Et pot interessar
-
Societat
La UE limita les restriccions per la pesta porcina: Osona i el Segrià poden exportar
-
Societat
El rescat més «màgic» dels Mossos a Barcelona
-
Societat
El temps d'aquest dijous 4 de desembre de 2025: núvols arreu i precipitacions a set comarques
-
Societat
Detenen l'anestesista i la propietària de la clínica dental d'Alzira pel cas de la nena que hi va morir
-
Societat
L'R8 de Rodalies, sense circulació per una incidència operativa
-
Societat
The District Ayuso
