Joan Carles de Borbó va gastar-se més de 95.000 euros de diners opacs en teràpies de rejoveniment a Barcelona durant els anys 2017 i 2018. Segons va avançar El Confidencial, l'exmonarca espanyol va sotmetre's a diversos tractaments de la Clínica DeSánchez, un centre especialitzat en medicina antiedat i tractaments de longevitat saludable.
Així figura a la investigació conduïda per la Fiscalia sobre el destí d'ingressos del rei emèrit que no declarava a Hisenda. I és que aquestes transferències no provenien del patrimoni legal de Joan Carles I, sinó que es feien a través de tercers actors que actuaven com a "pantalla". Una pràctica que permetia escapar-se del pagament d'impostos.
No obstant això, l'últim pagament va ser detectat dos mesos abans que la Fiscalia Anticorrpució obrís diligències arrel d'un informe d'un servei de prevenció de blanquejament de capitals. I tan sols un mes després, l'emèrit ja havia regularitzat aquests diners que provenien de donacions lucratives. Un moviment determinant, segons la Fiscalia, per arxivar la causa sense conseqüències penals.
[plantillavirals]
Joan Carles I va pagar teràpies de rejoveniment amb diners opacs
El rei emèrit va gastar-se més de 95.000 en diversos tractaments d'una clínica de Barcelona
- Joan Carles I, en una imatge d'arxiu. -
- Europa Press
- El rei emèrit espanyol, en una imatge d'arxiu. -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el 06 de març de 2022 a les 15:45
Et pot interessar
-
Societat
Un miler de persones es manifesta a Perpinyà amb motiu de la Diada de la Catalunya Nord
-
Societat Alerta per fortes ratxes de vent al nord del país aquest dissabte
-
Societat
Mor d'un infart el rector de la Universitat Ramon Llull Josep Antoni Rom
-
Societat
Vuit detinguts acusats de cometre 19 robatoris a domicilis en dos mesos
-
Societat
Cinc detinguts pel matrimoni forçat d'una menor de 14 anys a canvi de 5.000 euros i 5 ampolles de whisky
-
Societat
Yamandi, el metge cubà que aprèn català per cultura i respecte
