Temor a Londres per una aclaparadora victòria del Partit Nacionalista Escocès (SNP) a les properes eleccions del mes de maig a Escòcia. Segons publica el Daily Mail, membres del gabinet de Boris Johnson confessen que el primer ministre no tindrà cap altra opció i veure's "forçat" a permetre un segon referèndum d'independència si el partit de Nicola Sturgeon i la resta de formacions sobiranistes aconsegueixen fer-se amb dues terceres parts del Parlament.
Johnson ja ha repetit diverses vegades que no donarà llum verda a una segona votació insistint que aquesta pregunta s'ha de permetre només un cop per generació. Però portes endins de Downing Street ja s'estan mentalitzant davant d'una possible "supermajoria" de diputats independentistes.
Cal recordar que molts escocesos van sentir-se traïts després de les promeses incomplertes de l'ex-primer ministre, David Cameron, fetes durant el primer referèndum en cas que el "remain vote" guanyés i, sobretot, de l'esdeveniment crucial del Brexit en contra de la decisió majoritària del poble escocès. En aquest sentit, una de les últimes enquestes preveu que el SNP ampliï el seu lideratge i obtingui 64 diputats quedant-se a un de la majoria absoluta.
Johnson podria veure's «forçat» a acceptar un segon referèndum d'independència a Escòcia
El primer ministre del Regne Unit no tindria marge de maniobra si els independentistes aconsegueixen dues terceres parts del Parlament escocès
- Boris Johnson, en compareixença -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Ábalos, Koldo i Aldama, a judici per lucrar-se amb la compra de mascaretes per la pandèmia Bernat Surroca Albet
-
El PSOE demana suspendre el judici del cas Kitchen per incorporar el PP i Cospedal com a investigats Redacció
-
-
Lligar (per fi) els pressupostos i calmar el carrer: els deures d'Illa per al final de curs Bernat Surroca Albet
-
Publicat el
11 d’abril de 2021 a
les 15:16
Et pot interessar
-
Societat
L'error més greu en la recerca de la felicitat, segons un científic de Harvard
-
Societat
Per què els Bombers han hagut de fer més de 40 rescats en només quatre dies?
-
Societat
Setmana Santa sense cap mort a les carreteres
-
Societat
La humanitat, més lluny que mai de la Terra
-
Societat
La diferència d'edat ideal entre les parelles, segons la ciència
-
Societat
Eix Transversal Ferroviari amb 240 km de túnels: un projecte impossible
