L'Ajuntament de la Bisbal d'Empordà, al Baix d'Empordà, començarà a repartir aigua amb camions cisterna a partir de la setmana vinent fins que la de la xarxa sigui apta per al consum. Cada dia, entre les nou del matí i quarts de tres de la tarda, un camió anirà recorrent diferents punts de la ciutat perquè els veïns que ho vulguin puguin omplir les garrafes directament d'allà. S'han previst fins a sis llocs on el camió cisterna s'anirà aturant (en franges d'entre mitja hora i una hora).
Els veïns de la Bisbal d'Empordà fa més d'una setmana que no poden ni beure ni cuinar amb aigua de la xarxa. La que surt de l'aixeta està contaminada per un excés de dos herbicides, i des del passat dia 4 només es pot fer servir per dutxar-se, fregar els plats, rentar la roba o regar les plantes.
Com a mesura d'urgència, l'Ajuntament ha començat a repartir garrafes d'aigua entre els col·lectius més vulnerables. Els dilluns, dimecres i divendres Protecció Civil, Càritas i la Creu Roja en reparteixen als ancians que viuen sols, a les persones amb mobilitat reduïda (se'ls porta a casa seva) i als més desafavorits. En aquest cas, a cada família se li donen tres garrafes de 8 litres.
Filtres de carbó actiu al dipòsit d'aigua
Com a mesura d'urgència, l'Ajuntament de la Bisbal d'Empordà ja ha llogat dos filtres de carbó actiu per instal·lar-los a la sortida del dipòsit. Vénen de Bèlgica, els subministra una empresa de Tarragona i arribaran a la ciutat d'aquí a deu dies. Cadascun permetrà tractar, i netejar, fins a 100 metres cúbics d'aigua per hora.
L'alcalde de la Bisbal d'Empordà, però, ja ha advertit que aquesta és una "solució d'urgència" que no resoldrà el problema de fons. Per al consistori, cal estudiar com augmentar la qualitat de l'aigua que surt de l'aixeta, per evitar nous episodis de contaminació (bé per herbicides o bé per nitrats). Entre les alternatives a la situació actual hi ha captar més aigua del pou de Fontanilles, que s'abasteix del Ter, o obrir-ne de nous.
La Bisbal d'Empordà utilitzarà camions cisterna fins que l'aigua d'aixeta sigui potable
El consistori manté el dispositiu establert amb la Creu Roja i Càritas per als col·lectius més vulnerables
ARA A PORTADA
Publicat el
12 d’agost de 2016 a
les 15:17
Et pot interessar
-
Societat
La Generalitat irromp per salvar patrimonialment una part de la presó de la Trinitat Vella
-
Societat
Rebuig frontal de sindicats i famílies a la presència de Mossos a les escoles
-
Societat
El fruit del plàtan es cola a la Diada de Sant Jordi a Barcelona
-
Societat
El 61% dels pisos de lloguer són de «multiarrendadors»
-
Societat
El Sant Jordi que no es veu, però hi és
-
Societat
La Generalitat enviarà mossos de paisà a les escoles per prevenir conflictes
