L'Ajuntament de la Bisbal d'Empordà, al Baix d'Empordà, començarà a repartir aigua amb camions cisterna a partir de la setmana vinent fins que la de la xarxa sigui apta per al consum. Cada dia, entre les nou del matí i quarts de tres de la tarda, un camió anirà recorrent diferents punts de la ciutat perquè els veïns que ho vulguin puguin omplir les garrafes directament d'allà. S'han previst fins a sis llocs on el camió cisterna s'anirà aturant (en franges d'entre mitja hora i una hora).
Els veïns de la Bisbal d'Empordà fa més d'una setmana que no poden ni beure ni cuinar amb aigua de la xarxa. La que surt de l'aixeta està contaminada per un excés de dos herbicides, i des del passat dia 4 només es pot fer servir per dutxar-se, fregar els plats, rentar la roba o regar les plantes.
Com a mesura d'urgència, l'Ajuntament ha començat a repartir garrafes d'aigua entre els col·lectius més vulnerables. Els dilluns, dimecres i divendres Protecció Civil, Càritas i la Creu Roja en reparteixen als ancians que viuen sols, a les persones amb mobilitat reduïda (se'ls porta a casa seva) i als més desafavorits. En aquest cas, a cada família se li donen tres garrafes de 8 litres.
Filtres de carbó actiu al dipòsit d'aigua
Com a mesura d'urgència, l'Ajuntament de la Bisbal d'Empordà ja ha llogat dos filtres de carbó actiu per instal·lar-los a la sortida del dipòsit. Vénen de Bèlgica, els subministra una empresa de Tarragona i arribaran a la ciutat d'aquí a deu dies. Cadascun permetrà tractar, i netejar, fins a 100 metres cúbics d'aigua per hora.
L'alcalde de la Bisbal d'Empordà, però, ja ha advertit que aquesta és una "solució d'urgència" que no resoldrà el problema de fons. Per al consistori, cal estudiar com augmentar la qualitat de l'aigua que surt de l'aixeta, per evitar nous episodis de contaminació (bé per herbicides o bé per nitrats). Entre les alternatives a la situació actual hi ha captar més aigua del pou de Fontanilles, que s'abasteix del Ter, o obrir-ne de nous.
La Bisbal d'Empordà utilitzarà camions cisterna fins que l'aigua d'aixeta sigui potable
El consistori manté el dispositiu establert amb la Creu Roja i Càritas per als col·lectius més vulnerables
ARA A PORTADA
-
Illa defensa la gestió de la pesta porcina i avisa l'oposició: «No ho acabarem en una setmana» Lluís Girona Boffi
-
Illa situa el 2026 com l'any de l'amnistia i el finançament singular Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
L'Audiència Nacional obre una peça separada secreta amb els pagaments en metàl·lic del PSOE Redacció
-
Aena descarta la gestió catalana del Prat però s'obre a «ampliar l'espai de coordinació» amb el Govern Redacció
-
Cerdán suggereix que la negociació amb Puigdemont va fer-lo caure: «Tot va canviar després d'aquella foto» Redacció
Publicat el 12 d’agost de 2016 a les 15:17
Et pot interessar
-
Societat
«Serà una temporada de grip dura, però en cap cas justifica mesures extremes com les de la Covid»
-
Societat
Vespreig és la paraula de l’any 2025
-
Societat
Illa no pot concloure l'origen de la pesta porcina però defensa els laboratoris al punt de mira
-
Societat
Expulsen de l'Estat l'home que va atacar amb una destral al Màgic Badalona
-
Societat
El número amb més possibilitats de guanyar la Loteria de Nadal, segons ChatGPT
-
Societat
Un grup de senglars de la zona infectada per la pesta s'endinsa a Sant Quirze del Vallès
