El passat dia 12 va donar-se per tancada a campanya d'informació i prevenció d'incendis forestals 2014 de la Diputació de Barcelona. L'anomenat Pla de Vigilància i Informació (PVI), que es va iniciar el passat 15 de juny, finalitza amb un nombre molt baix d'hectàrees cremades: 13,9. La climatologia s'ha suma a l'eficiència en la campanya d'enguany.
Durant aquest període de vigilància s'han produït 90 incendis,dels quals 57 han estat forestals. Encara que el nombre de focs ha seguit sent molt elevat, la conscienciació ciutadana en la detecció, la ràpida intervenció de les ADF i la bona actuació de bombers, afegint-hi la climatologia favorable, han evitat l'evolució d'aquests focs a incendis forestals importants.
El PVI 2014 s'ha desenvolupat arreu de Barcelona, amb especial atenció a la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona, i ha estat format per 106 unitats d'informació i vigilància amb 334 persones contractades, 29 punts de guaita, sis vehicles amb kit d'extinció, quatre camions i 12 pick-up. S'ha estès per un total de 473.000 ha de superfície forestal, amb 86.274 ha forestals dels nou espais naturals protegits.
En el PVI de la Diputació de Barcelona hi han participat 265 ajuntaments, 10 consells comarcals, 9 federacions d'ADF i 118 Agrupacions de Defensa Forestal de les comarques de Barcelona.
La campanya de prevenció d'incendis forestals acaba molt bé
Només s'han cremat 13,9 ha. a les comarques barcelonines
ARA A PORTADA
-
L'altra cara de Sixena: el retorn de les obres s'impregna d'entitats catalanòfobes Lluís Girona Boffi
-
-
-
El desig de la pregonera Emma Vilarasau per la Mercè: jutjar Netanyahu, trencar amb Israel David Cobo
-
Collboni reforça l'alcaldia per la fragmentació de l'oposició, segons una enquesta d'«El Periódico» Marc Orts i Cussó
Publicat el 16 de setembre de 2014 a les 16:08
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest 24 de setembre: núvols, fred i neu
-
Societat Una dona de 84 anys mor després de ser atropellada per un cotxe a l’avinguda Meridiana
-
Societat Oportunitat perduda
-
Societat Presó per al detingut pel cadàver esquarterat dins d'una maleta a Vilanova i la Geltrú
-
Societat El temps d'aquest dimarts 23 de setembre: baixada de temperatures
-
Societat Confirmen que el segon cos trobat a l'Alt Penedès és el del pare del menor