Hi ha un municipi a Catalunya que és clavat a la península Ibèrica. Sí, per surrealista que sembli la ciutat de Badia del Vallès va ser dissenyada de tal manera que l'organització dels seus carrers i carreteres s'assemblin a l'espai geogràfic que aglutina Catalunya, la resta de l'Estat i Portugal.
El municipi del Vallès Occidental, d'uns 13.000 habitants, va ser construït als anys setanta basant-se en els noms i posicionaments de les principals carreteres de l'Estat i de Portugal, a banda de comptar també amb escoles públiques que fan referència a balls tradicionals de diferents territoris.
Així doncs, l'avinguda del Cantàbric i la del Mediterrani es troben als límits de la ciutat, en la qual també hi ha carrers com el de la Costa Brava, la Manxa, Santander, Burgos o l'Algarve o Porto, situades emulant el mapa de la península Ibèrica. Fins i tot hi ha protagonisme per les illes Balears, amb el carrer d'Eivissa o Menorca. Les escoles, com els balls tradicionals: La Sardana, La Jota o Las Seguidillas, entre altres.
[plantillavirals]
La ciutat catalana que ha estat dissenyada com la península Ibèrica
Societat
Els noms i la forma de Badia del Vallès emulen algunes de les zones de l'Estat i Portugal, a banda de balls tradicionals per posar nom a les escoles
ARA A PORTADA
-
Cultura Mor Josep Vallverdú, el centenari creador del Rovelló Arnau Urgell i Vidal | Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Cultura «He arribat al caire del centenari per atzar, les casualitats ens marquen la vida» Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Puigdemont denuncia Espanya a la Comissió Europea per no complir la sentència del TJUE sobre l'amnistia Redacció
Publicat el
11 de febrer de 2023 a
les 16:05
Et pot interessar
-
Societat
Cinc sancions al dia: així castiga l'Ajuntament de Barcelona les trampes dels negocis de Ciutat Vella
-
Societat
El flexo de la Via Laietana
-
Societat Crit d'alerta de la Universitat Catalana d'Estiu per «incerteses» en el finançament
-
Societat
Detenen el «presumpte sicari» de l'assassinat a trets d'un menor al parc de la Pegaso de Barcelona
-
Societat
Sense entesa en la primera reunió entre els bombers voluntaris i Interior: «Ens veurem als jutjats»
-
Societat
Prohibit el fum a les terrasses i els anuncis de cigarretes electròniques: les claus de la nova llei antitabac
