La columnista de Nació Cristina Junyent ha guanyat el premi a la trajectòria del Col·legi de Biòlegs. Aquest reconeixement ha estat la manera de l'entitat d'homenatjar la carrera d'aquesta professional, que ja fa 34 anys que treballa. En tot aquest temps, Junyent s'ha doctorat en Biologia per la Universitat de Barcelona (UB) i ha cursat un màster en divulgació científica per la Universitat Pompeu Fabra (UPF).
A més a més, la biòloga i investigadora ha fet publicacions i col·laboracions de tota mena. En el primer camp, destaquen, per exemple, les obres Fugir de les tenebres, Biosfera i Viatge als Orígens, i els jocs de llibres per a criatures El cos humà, per dins i per fora i Tots som parents, tots som diferents. Pel que fa a les col·laboracions, Junyeny ha col·laborat amb La 2 i Betevé i ha divulgat les seves recerques de la mà de la UPF, el Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF) i la Reial Acadèmia de Ciència i Arts de Barcelona.
La columnista d'aquest diari, que publica periòdicament la secció "Ciència en societat", ha treballat també per acostar la ciència al barri barceloní de Sarrià, d'on és filla. Durant 14 anys va organitzar els Cafès Científics al centre cívic Casa Orlandai, en el qual investigadors i investigadores de diversos àmbits s’acostaven per explicar els seus estudis. Actualment, Junyent col·labora amb Ràdio Farró amb el programa Fenòmens naturals.
[noticia]232869[/noticia]
La columnista de Nació Cristina Junyent, premi a la trajectòria del Col·legi de Biòlegs
L'entitat homenatja la biòloga i investigadora per 34 anys de carrera en què ha fet publicacions i col·laboracions de tota mena
ARA A PORTADA
-
-
«Som un soci fiable»: la Moncloa respon a Washington i referma que la guerra de Trump és «il·legal» Pep Martí i Vallverdú
-
Menys velocitat a les autopistes i més teletreball: la recepta europea per estalviar combustible Arnau Urgell i Vidal
-
El Govern referma l'objectiu de guanyar incidència al Prat: «Ningú tindrà més competències que nosaltres» Bernat Surroca Albet
-
Els Mossos punxen amb Puigdemont: no troben trucades amb els agents que van ajudar-lo a marxar Redacció
Publicat el
28 d’abril de 2023 a
les 20:12
Et pot interessar
-
Societat
Mor la periodista Carolina Sellés
-
Societat
Detecten un defecte de fabricació en milers de vehicles que pot provocar incendis
-
Societat
El Parlament s'ampliarà amb una segona seu en un edifici de la Guàrdia Urbana
-
Societat
Salut allarga el servei per tractar ictus dotze hores al dia a Tarragona i Lleida a l'espera de la cobertura total
-
Societat
El Govern «no té constància» de traves per catalanitzar-se el nom i demana les dades a Plataforma per la Llengua
-
Societat
Detenen un home per exhibicionisme al metro durant tres anys
