Matí tens a l'entorn de la plaça Espanya, on han coincidit la concentració del partit ultra Vox i la contramanifestació antifeixista de repulsa. Des de les 10 del matí, quan han anat arribant els primers manifestants de Vox, convocats pel partit a la plaça a les 12. Una tensió ha desembocat en càrregues policials, ferits i detinguts.
A 500 metres de la plaça Espanya s'han concentrat unes 300 persones convocades per la Plataforma Antifeixista de Barcelona, l'esquerra independentista I els Comitès de Defensa de la República (CDR). Ben aviat han aixecat una barricada al carrer Tarragona i han llençat ous amb pintura i pots de fum contra el cordo policial.
Durant una estona, la tensió entre els manifestants i els Mossos d'Esquadra s'ha traslladat a Hostafrancs, i finalment l'acció ha tornat al carrer Tarragona, on s'han repetit els llançaments d'objectes. Finalment la policia ha carregat i els manifestants, amb els càntics del míting de Vox de fons, s'han dispersat passades les 12h
Sanitaris per la República ha confirmat a NacióDigital que han atès diverses persones ferides pels Mossos durant la càrrega.
L'ampli dispositiu dels Mossos ha impedit en tot moment que la concentració antifeixista avancés cap a la plaça Espanya. No han pogut evitar, però, les topades i baralles entre antifeixistes i persones amb simbologia ultradretana al carrer de Tarragona. Un d'aquests enfrontaments ha acabat amb tres detinguts que, segons els Mossos, haurien agredit dos persones que es dirigien a l'acte de Vox.
La concentració antifeixista contra Vox acaba amb càrregues dels Mossos, ferits i detencions
Societat
Sanitaris per la República confirma que ha hagut d'atendre diverses persones per cops rebuts durant la càrrega
ARA A PORTADA
-
Política Illa solemnitza el «suport incondicional» a Ucraïna en una reunió amb Zelenski a Kíiv Bernat Surroca Albet
-
-
Societat Niubó tanca la porta a reobrir les negociacions i demana un «parèntesi» de vagues Gerard Mira
-
Societat USTEC esperona la vaga després del naufragi de les primeres negociacions amb Educació Gerard Mira
-
Política Sánchez no fa autocrítica amb Ceuta: nega avisos previs i tanca files «de moment» amb el Marroc Bernat Surroca Albet
Publicat el
30 de març de 2019 a
les 13:22
Actualitzat el
30 de març de 2019 a les
16:32
Et pot interessar
-
Societat
Retiren un col·lutori infantil per pressència d'un bacteri que pot provocar infeccions respiratòries
-
Societat
Woke 2.0
-
Societat
Quatre joves detinguts per amenaçar diverses persones amb un ganivet a Barcelona
-
Societat
Mor el conductor del camió que ha bolcat a la ronda Litoral
-
Societat
Les cartes del papa Francesc sobre l'Opus dirigides al bisbe de Barbastre: vigila amb «les intrigues mafioses»
-
Societat
La policia deté a Barcelona dos fugitius internacionals acusats d'homicidi i intent d'assassinat
