Les autoritats religioses i de seguretat, i els convidats que no tinguin una relació "objectivable" amb la Patum no estaran convidats, enguany, al balcó de l'Ajuntament de Berga, durant la festa grossa que viurà la ciutat a partir del proper dimecres 25 de maig. Aquesta serà una de les novetats d'enguany, molt relacionada amb les bases del nou reglament que la CUP vol tirar endavant per organitzat i justificar les persones que es deixen pujar en aquest lloc privilegiat.
Segons ha explicat la regidora de Patum, Mònica Garcia, al balcó només hi pujaran les "autoritats locals i nacionals", a part dels alcaldes de la comarca, el president del Consell Comarcal del Berguedà. Entre aquests, els màxims representants polítics de Catalunya, és a dir, la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, el president del Govern, Carles Puigdemont i la presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, i alts representants de la cultura institucional. A tots ells, ha indicat, s'ha enviat invitació, malgrat que encara no han confirmat.
El motiu d'aquest canvi, ha justificat Garcia, és la voluntat de "delimitar" l'accés al balcó, i d'evitar situacions com les que també ha descrit el gerent del Patronat de la Patum, Albert Rumbo: "Passaven coses com, per exemple, convidar sistemàticament el president del Barça". Per això, i com que el balcó ha de ser un lloc "popular", ha prosseguit la regidora, de cara a propers anys també es valorarà deixar un nombre de seients a sorteig per a la ciutadania.
Ara per ara, però, aquest reglament encara no s'ha pogut fixar, i el màxim que s'ha pogut pactar amb l'oposició, ha dit, és que cada representant local pugui venir amb dos acompanyants i fills. D'aquesta manera, enguany encara es continuarà amb un nombre elevat de persones al balcó -unes 75- amb la voluntat d'abaixar aquesta ratio fins a les 65.
Ampliació en els propers minuts
La CUP deixa fora les autoritats religioses del balcó de l'Ajuntament per Patum
El govern de Berga també elimina part dels refrigeris i regals institucionals als convidats
ARA A PORTADA
Publicat el
18 de maig de 2016 a
les 20:48
Actualitzat el
18 de maig de 2016 a les
20:53
Et pot interessar
-
Societat
Catalunya ha perdut un de cada quatre pisos turístics entre 2020 i 2025
-
Societat
Cinc nadons hospitalitzats a Espanya després de consumir llet de fórmula
-
Societat
Primera sanció de la Generalitat contra una agència per racisme immobiliari: l'odissea d'un llogater de Mataró
-
Societat
Marc Ribas s'aventura amb un nou local a Barcelona: «Tradició, qualitat i memòria»
-
Societat
Nou front a Rodalies: com t'afecta la vaga de maquinistes?
-
Societat
Dret a la vaga i dret al canvi
