L'organització Alerta Solidària, que coordina la defensa dels nou membres dels CDR investigats en el marc de l'Operació Judes, ha sortit al pas de la revelació d'elements del sumari judicial, que apunten una suposada voluntat dels detinguts d'adquirir explosius i ocupar el Parlament amb el coneixement del president Quim Torra "Constatem que no hi ha base jurídica pels delictes que se'ls imputen", assegura en declaracions a NacióDigital.
Pellicer insisteix que Alerta Solidària no dona validesa jurídica a la declaració d'un dels empresonats, en què reconeix l'adquisició de materials que suposadament podien esdevenir precursors d'explosius i demana disculpes per les seves accions. "Intentarem que l'Audiència Nacional no validi les declaracions", apunta.
"Un dels detinguts va trigar cinc dies a disposar del seu advocat de confiança i un altre 25 dies. Ells i les seves famílies van rebre coaccions, i alguns van passar 30 hores sense tenir garantits els seus drets mínims com a detingut", argumenta Pellicer. El portaveu d'Alerta recorda que en els dos casos en què es va privar els investigats de disposar de l'advocat que havien triat, les famílies van sol·licitar l'habeas corpus per "detenció il·legal".
El sumari de l'Operació Judes té nou volums i per ara la defensa n'ha pogut accedir a vuit. "No hem tingut cap element detallat que justifiqui les imputacions per terrorisme, estralls en grau de conspiració i tinença d’explosius", defensa.
Ocupar el Parlament, una "mobilització social"
Alerta Solidària tampoc dona per fet que els investigats planegessin ocupar el Parlament. "En cas que fos així, es tractaria d'una mobilització social", argumenta Pellicer.
L'advocat defensa que l'ocupació d'edificis públics l'han protagonitzat al llarg dels anys sindicats, la PAH o el moviment estudiantil. "No hauria d'estar ni contemplat com a delicte al codi penal, i la jurisprudència així ho recull", afirma.
Pellicer també critica la filtració del sumari a mitjans de comunicació. "Entra dins la dinàmica de generar un determinat relat", argumenta, alhora que recorda que la revelació parcial del sumari s'ha produït a quatre dies de les eleccions del 10-N i el mateix dia de la "ficada de pota" del president espanyol Pedro Sánchez, assumint que l'executiu té control sobre la Fiscalia, i del "revés" de la justícia del Regne Unit rebutjant l'euroordre contra l'exconsellera Clara Ponsatí.
Alerta Solidària ha convocat aquest divendres una roda de premsa a Barcelona per aprofundir en el posicionament de les defenses. "Volem ser ètics i rigorosos, però també defensar les famílies amb dents i ungles a nivell comunicatiu", conclou.
La defensa dels CDR: «No hi ha base jurídica pels delictes que se'ls imputen»
Els advocats dels activistes investigats ja han tingut accés a vuit dels nou volums del sumari del cas i asseguren que no donen validesa a les declaracions dels detinguts
ARA A PORTADA
-
El control català de la Zona Franca: un pas estratègic condicionat pel fangar de Madrid Lluís Girona Boffi
-
Els nous pressupostos preveuen 4.693 milions d'euros més de despesa fins al 2030 Bernat Surroca Albet
-
Un compte conjunt de Zapatero i la seva dona va rebre un milió i mig d'euros entre el 2020 i el 2025 Redacció
-
Publicat el
06 de novembre de 2019 a
les 20:55
Et pot interessar
-
Societat
Barcelona, la ciutat que sempre va mirar al Mediterrani
-
Societat
El govern espanyol preveu que els passatgers del creuer amb hantavirus acabin a casa la quarentena
-
Societat
Els estudiants afegeixen pressió a Educació amb una nova jornada de vaga
-
Societat
Cues quilomètriques a les carreteres en l'operació sortida per la segona Pasqua
-
Societat
El pla contra la multireincidència dels Mossos redueix un 40% els fets delictius al bus urbà de Barcelona
-
Societat
Desconvocada la vaga a Rodalies prevista pel 27 de maig i el 5 de juny
