La Diputació de la Corunya retira la factura de 485 euros al motorista català atropellat a Galícia

Les autoritats havien fet arribar l'import a la família de la víctima per la "neteja" de la via i la feina dels bombers tres anys després de l'accident

  • Josep Boan Rosanes, el motorista de 20 anys que va morir a Galícia. -
Publicat el 09 d’octubre de 2023 a les 20:36
La Diputació de la Corunya retirarà, finalment, la factura de 485,5 euros a Josep Boan Rosanes, el motorista de Barcelona de 20 anys que va morir envestit pel conductor d'un cotxe a Galícia ara fa tres anys. El conductor va agafar un revolt a 130 quilòmetres per hora i va impactar contra la moto del Josep, el 9 d’agost de 2020.

L'import que inicialment reclamaven a la família corresponia a la neteja de la via i a la feina dels bombers. La Diputació de la Corunya havia enviat una factura a casa del jove, tot i no tenir el número de pòlissa de la víctima. Els pares i la germana havien rebut la notificació amb molta indignació i xoc, segons explica la periodista Anna Punsí.
 


A més a més, el jutjat del Ferrol i l'Audiència Provincial havien determinat que la família havia de pagar les costes de la seva part del procés judicial, uns 5.000 euros. Finalment, però, després de tot l'enrenou que s'ha muntat a xarxes, la Diputació ha demanat disculpes a la família, tal com ha avançat la Cadena Ser. No obstant això, la mare de Boan ha explicat a l'emissora que vol que li enviïn per escrit: “Verba volant scripta manent”, que en català vol dir les paraules volen, l'escrit, queda.


La història del Josep Boan Rosanes

El Josep va morir d'un accident de trànsit quan només tenia 20 anys. L'agost de l'any 2020, el jove es va comprar una moto, una Yamaha negra, i va decidir fer un viatge conjuntament amb el seu pare de quatre dies a Galícia. Tal com va explicar la periodista de successos a l'Islàndia de RAC1, pare i fill tornaven de fer una visita a Finisterre quan el conductor d'un cotxe que circulava per la mateixa carretera, amb dos acompanyants, va agafar un revolt a 130 quilòmetres per hora, va envestir el Josep i el va fer volar pels aires. El pare anava darrere a una certa distància de seguretat i va veure l’accident.

Qui va ser el responsable de l'accident? Un noi de 29 anys que viu a Galícia. Un jove que mai ha demanat perdó a la família de la víctima i que, a més, durant el judici va mentir dient que anava només a 70 quilòmetres per hora i que l'havia desconcertat un animal. Només va ser condemnat a dos anys de presó i se li va retirar el carnet.