La Fiscalia d'Anticorrupció ha demanat l'arxivament provisional de la investigació contra l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, perquè no veu cap il·legalitat en les subvencions atorgades a entitats amb les quals havia estat vinculada, com ara la Plataforma d'Afectades per la Hipoteca (PAH) o l'Observatori DESC. En tot cas, la Fiscalia considera que el que sí que hi podria haver és alguna deficiència administrativa -discutible- en la seva tramitació.
En aquesta línia, el text del fiscal recorda que Colau va delegar la competència en matèria de subvencions a cada àrea o gerència. Així, les subvencions investigades van ser supervisades formalment per la Secretaria General del consistori. L'alcaldessa només va intervenir en la deliberació i votació final dins de la comissió del govern municipal, de la qual s'hauria d'haver abstingut segons el ministeri.
No obstant això, el fet de no haver-ho fet, no implica directament un delicte penal, sinó com a màxim una falta administrativa. Colau tampoc hauria comès un delicte de prevaricació, ja que el ministeri considera que no se li pot atribuir la responsabilitat de tot el que passa dins l'ajuntament. Amb tot, el fiscal qualifica d'"exercici d'imaginació faltat de la base més elemental" que es vinculin les subvencions amb el passat activista de Colau en algunes d'aquestes entitats. L'escrit conclou que les entitats que van rebre les subvencions no es van beneficiar de cap tracte especial -com defensava l'Associació per la Transparència i Qualitat Democràtica, la denunciant-, sinó que van ser tractades com tota la resta.
La Fiscalia no veu cap il·legalitat en les subvencions i demana arxivar la causa contra Colau
Anticorrupció considera que, tot i que l'alcaldessa de Barcelona s'hauria d'haver abstingut de la seva aprovació, com a molt, hi hauria alguna deficiència administrativa en la tramitació
- Un caça de l'exèrcit escorta un avió d'Easyjet
ARA A PORTADA
Publicat el 12 de maig de 2022 a les 17:00
Actualitzat el 12 de maig de 2022 a les 19:06
Et pot interessar
-
Societat
Tallada per segon dia consecutiu l'R3 entre la Garriga i Puigcerdà
-
Societat
El temps d'aquest divendres 21 de novembre: alerta per neu i vent a cinc comarques
-
Societat
Les tres claus de la nova mobilitat a l'entorn del Camp Nou en dia de partit
-
Societat
Barcelona preveu iniciar a finals del 2027 les obres per recuperar el Tramvia Blau
-
Societat
Els Mossos interroguen les germanes i la psicoterapeuta de Jonathan Andic
-
Societat
El Meteocat activa alertes a nou comarques per neu, vent i mal estat de la mar
