Que menjar fruita és bo per a la salut és una certesa. I que algunes fruites són bones aliades del nostre sistema digestiu, també. Qui més qui menys sap que menjar kiwi suavitza el trànsit intestinal gràcies al seu alt contingut en fibra. Ara bé, no és l'única fruita útil en aquest àmbit.
Les cireres tenen propietats lleugerament laxants, principalment gràcies a dos dels seus components: la fibra soluble i alguns compostos com el sorbitol i el xilitol, anomenats alcohols de sucre. Es tracta d'un grup de compostos químics baixos en calories que succeeixen de forma natural en alguns aliments, segons el portal Health.
A diferència del que passa amb el sucre corrent, l'intestí no absorbeix els alcohols de sucre i, en canvi, provoca que el cos hi hagi de destinar més aigua. Així, les deposicions es fan més toves i provoca la contracció dels músculs que s'encarreguen del trànsit intestinal.
D'altra banda, les cireres també contenen molta fibra soluble, un altre element que pot incrementar la velocitat del moviment de les deposicions. Tot i que no en té tanta com altres fruites, si se'n mengen suficients, la concentració de fibres és alta com perquè l'efecte sigui notable, especialment en combinació amb l'aigua i els alcohols de sucre.
[plantillavirals]
La fruita aliada del trànsit intestinal (i no és el kiwi)
Societat
Les cireres són riques en fibra i alcohols de sucre, compostos que poden tenir un efecte laxant
ARA A PORTADA
-
Política Óscar Puente assumeix la responsabilitat de l'accident i plega de ministre Ferran Casas i Manresa | Lluís Girona Boffi
-
-
Ciutats «Accelerar» l'acció contra el canvi climàtic: «Hem de preparar-nos per a la Barcelona dels 50 graus» Eloi Sadurní
-
Ciutats Com s'alimenta el canvi climàtic: «Canviar els patrons de consum poden ajudar a frenar-lo» Eloi Sadurní
Publicat el
19 de febrer de 2024 a
les 16:48
Et pot interessar
-
Societat
Tres vagons d'un tren de mercaderies descarrilen i xoquen amb una locomotora a Martorell
-
Societat
El català recula a la Catalunya Nord: només el 3% de la població el parla habitualment
-
Societat
Mor un vianant atropellat per una furgoneta a la ronda Litoral
-
Societat Els comitès d'Adif i Renfe convocaran una vaga el 17 de novembre per reclamar millores de seguretat
-
Societat
Detingut un home per atracar la mare de Xavier García Albiol
-
Societat
Sanitat limita a un màxim de 17 hores les guàrdies dels residents
