Que menjar fruita és bo per a la salut és una certesa. I que algunes fruites són bones aliades del nostre sistema digestiu, també. Qui més qui menys sap que menjar kiwi suavitza el trànsit intestinal gràcies al seu alt contingut en fibra. Ara bé, no és l'única fruita útil en aquest àmbit.
Les cireres tenen propietats lleugerament laxants, principalment gràcies a dos dels seus components: la fibra soluble i alguns compostos com el sorbitol i el xilitol, anomenats alcohols de sucre. Es tracta d'un grup de compostos químics baixos en calories que succeeixen de forma natural en alguns aliments, segons el portal Health.
A diferència del que passa amb el sucre corrent, l'intestí no absorbeix els alcohols de sucre i, en canvi, provoca que el cos hi hagi de destinar més aigua. Així, les deposicions es fan més toves i provoca la contracció dels músculs que s'encarreguen del trànsit intestinal.
D'altra banda, les cireres també contenen molta fibra soluble, un altre element que pot incrementar la velocitat del moviment de les deposicions. Tot i que no en té tanta com altres fruites, si se'n mengen suficients, la concentració de fibres és alta com perquè l'efecte sigui notable, especialment en combinació amb l'aigua i els alcohols de sucre.
[plantillavirals]
La fruita aliada del trànsit intestinal (i no és el kiwi)
Les cireres són riques en fibra i alcohols de sucre, compostos que poden tenir un efecte laxant
ARA A PORTADA
-
Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet
-
ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet
-
-
-
Les famílies de les víctimes increpen Mazón al funeral d'Estat: «Assassí, te’n rius de nosaltres» Guillem Delso
Publicat el 19 de febrer de 2024 a les 16:48
Et pot interessar
-
Societat
Els treballadors del metall tornen a tallar algunes carreteres aquest dijous al matí
-
Societat
El temps d'aquest dijous 30 d'octubre de 2025: núvols arreu i pluja a tres comarques
-
Societat
Almenys 69 persones sense llar han mort aquest any a Barcelona, segons la Fundació Arrels
-
Societat
L'Hospitalet també eliminarà tots els pisos turístics: cinquè municipi metropolità a prohibir-los
-
Societat
Nou rumb a la Mina amb els reallotjaments del bloc Venus i un pla 2030 per al barri
-
Societat
La Unió Europea assegura que continuarà donant suport a la reconstrucció al País Valencià un any després de la dana
