La Fundació Agbar i Òscar Camps, director de l'ONG badalonina Proactiva Open Arms, han presentat aquest dilluns el projecte de col·laboració humanitària a través del qual es proposen recaptar els 29.000 euros que costa una llanxa de salvament. La fundació farà una aportació inicial de 20.000 euros, i anima tothom a fer donatius per aconseguir els 9.000 euros restants. Aquesta llanxa servirà per complementar les tasques del veler amb el qual salparan aquesta setmana els voluntaris de Proactiva Open Arms. Els donatius es poden fer on line.
Òscar Camps, director de Proactiva Open Arms i Català de l'Any 2015, ha advertit a l'acte de presentació que després de la posada en marxa de l'acord de la Unió Europea amb Turquia, els refugiats opten per noves vies marítimes encara més perilloses per arribar a Europa. Els nous punts de sortida són les costes del nord d'Àfrica, de països com Líbia o Egipte. "Per ajudar-los, salparem aquest divendres cap a Líbia amb un vaixell cedit per ampliar l'operatiu humanitari ja present", ha indicat.
Òscar Camps ha descrit la situació actual dels refugiats com a "dramàtica", i ha criticat la inacció d'Europa davant les màfies i la política "deliberada" de la Unió Europea per obligar els refugiats a desplaçar-se per mar a Europa, "una via molt més perillosa que per terra".
La Fundació Agbar demana col·laboració per comprar una llanxa per a l'ONG Proactiva
Societat
La companyia ha posat 20.000 dels 29.000 euros necessaris | L'objectiu de la campanya és recaptar els 9.000 restants per al vehicle aquàtic
ARA A PORTADA
-
Política Radiografia d'un «estat paral·lel»: tenen futur els Països Catalans? Bernat Castanyer Colomer
-
-
Política L'UCE evoca Muriel Casals per recuperar la unitat: «L'independentisme era guapo» Bernat Castanyer Colomer
-
Cultura La memòria d'un Jaume I polifacètic inaugura la Universitat Catalana d'Estiu Bernat Castanyer Colomer
-
Publicat el
13 de juny de 2016 a
les 21:17
Et pot interessar
-
Societat
El SEM atén 65 persones per les altes temperatures des del 18 d’agost
-
Societat
Què passa si la IA destrueix llocs de treball?
-
Societat
Eclipsar la realitat
-
Societat
Barcelona es regira contra una manifestació ultra i l'Ajuntament interpel·la la Generalitat
-
Societat
Sants enllesteix els guarniments de festa major amb un ull posat al cel
-
Societat
El govern espanyol desallotja els migrants de la platja de Ceuta i habilita nous espais d'acollida
