La Generalitat obre expedient sancionador pels «bous a la mar»

Els fets investigats van tenir lloc el 24 d'agost a les Cases d'Alcanar

Publicat el 29 de desembre de 2014 a les 18:54
La Generalitat de Catalunya ha obert un expedient sancionador als organitzadors dels ‘bous a la mar’ que es van dur a terme el passat 24 d’agost a les Cases d’Alcanar (municipi d'Alcanar, Montsià). Així ho ha informat avui l'Associació Contra la Tortura i el Maltractament als Animals (Actyma) després d’haver rebut, com a denunciant, una notificació dels serveis territorials d’Interior a les Terres de l’Ebre a través de la que li comunica l’obertura d’expedient sancionador “per infraccions a la normativa en matèria d’espectacles tradicionals amb bous’.

Actyma recorda que al novembre va rebre una altra notificació informant-li de l'inici d'un altre expedient sancionador contra els organitzadors de ‘bous a la mar’ a l'Ampolla, i remarca que esta modalitat està “prohibida” a Catalunya després de la sentència ferma 402/2013, del Jutjat del Contenciós-Administratiu nº 1 de Tarragona.

Actyma ha emès un comunicat en què “celebra” que els ajuntaments esmentats siguen sancionats pels fets denunciats, i sosté que la batalla legal duta a terme implica “una victòria contra la celebració d'esta modalitat prohibida”.