La Generalitat de Catalunya ha obert un expedient sancionador als organitzadors dels ‘bous a la mar’ que es van dur a terme el passat 24 d’agost a les Cases d’Alcanar (municipi d'Alcanar, Montsià). Així ho ha informat avui l'Associació Contra la Tortura i el Maltractament als Animals (Actyma) després d’haver rebut, com a denunciant, una notificació dels serveis territorials d’Interior a les Terres de l’Ebre a través de la que li comunica l’obertura d’expedient sancionador “per infraccions a la normativa en matèria d’espectacles tradicionals amb bous’.
Actyma recorda que al novembre va rebre una altra notificació informant-li de l'inici d'un altre expedient sancionador contra els organitzadors de ‘bous a la mar’ a l'Ampolla, i remarca que esta modalitat està “prohibida” a Catalunya després de la sentència ferma 402/2013, del Jutjat del Contenciós-Administratiu nº 1 de Tarragona.
Actyma ha emès un comunicat en què “celebra” que els ajuntaments esmentats siguen sancionats pels fets denunciats, i sosté que la batalla legal duta a terme implica “una victòria contra la celebració d'esta modalitat prohibida”.
La Generalitat obre expedient sancionador pels «bous a la mar»
Els fets investigats van tenir lloc el 24 d'agost a les Cases d'Alcanar
ARA A PORTADA
Publicat el
29 de desembre de 2014 a
les 18:54
Et pot interessar
-
Societat
Renfe es compromet a garantir el funcionament de totes les línies de Rodalies amb tren o servei alternatiu
-
Societat
Quan i com disparen les policies de Catalunya? Radiografia de l'ús de l'arma de foc
-
Societat
Adif tampoc garanteix el funcionament normal de Rodalies per aquest dilluns
-
Societat
Els treballadors, els únics que mantenen el poder adquisitiu tot i cobrar quatre vegades menys que els directius
-
Societat
Una obra de Gaudí arribarà a Xile: així serà la capella inspirada en la Sagrada Família
-
Societat
Un homicidi sense resoldre a Olesa de Montserrat: la policia publica imatges i demana ajuda ciutadana
