El conseller d'Economia i Hisenda, Jaume Giró, ha remès un informe al govern espanyol sobre la proposta de finançament autonòmic feta pel Ministeri d'Hisenda en què rebutja la fórmula plantejada per l'executiu estatal.
Segons han publicat diversos mitjans aquest diumenge i ha confirmat l'Agència Catalana de Notícies (ACN), la Generalitat no veu adequada la proposta estatal perquè contempla unes variables que alteren l'ús de la població com a determinant del finançament de cada comunitat autonòmica.
L'Estat vol que es tingui en compte no només la població real sinó indicadors com el despoblament, la sanitat, l'educació i els serveis socials. Això faria que la població calculada per a Catalunya quedés per sota de l'autèntica i rebés menys recursos. Per això, Giró veu poc transparent que s'alteri el còmput en base al nombre de targetes sanitàries de cada comunitat autònoma o dels alumnes matriculats a l'ensenyament.
Sobre el despoblament, el conseller proposa al seu informe que s'abordi fora del model de finançament, mitjançant polítiques públiques. En canvi, el Govern defensa que qüestions com el cost de la vida són imprescindibles a l'hora de fer el càlcul.
La Generalitat rebutja per escrit la proposta de finançament autonòmic de l'Estat
Giró critica que s'alteri el criteri de població amb elements com el despoblament, la sanitat o l'educació
- Jaume Giró, al Parlament. -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el
30 de gener de 2022 a
les 22:15
Et pot interessar
-
Societat
Moren dues persones en un accident a l’A-2 a l'Anoia
-
Societat
L’informe Fènix i el vestit nou de l’emperador
-
Societat
Condemnar ecologistes o assumir-ho?
-
Societat
Música, pantalles gegants i datàfons als nous cultes de masses a Barcelona: «Volem arribar a tothom»
-
Societat
Prop de 40.000 persones es manifesten contra Pedro Sánchez a Madrid
-
Societat
«Els rics també maten»: així ha viscut l'Upper Diagonal la caiguda de Jonathan Andic
