Tres persones han mort i una ha resultat ferida greu en un incendi que s'ha declarat aquesta matinada en un bloc de pisos a Santa Coloma de Gramenet, segons han informat els Bombers. El foc ha tingut lloc al número 23 del carrer de Sant Joaquim, al centre de la ciutat, a tocar del Teatre Segarra, segons ha informat l'Ajuntament de Santa Coloma. L'alcadessa, Núria Parlon, ha explicat que, tot i que es desconeixen les causes, el consistori treballa amb la hipòtesi que l'incendi hagi pogut ser intencionat.
Des de l'Ajuntament s'ha reconegut que hi havia hagut problemes de convivència entre els veïns. Aquest mateix diumenge, la policia local s'hi va haver desplaçar perquè un dels inquilins tenia la música molt alta i, finalment, va acabar sent detingut per amenaces. Fins fa un temps, en algun dels pisos hi vivien ocupes, tot i que molts ja han regularitzat la seva situació. Sobre la conflictivitat al bloc, assegura que Policia Local i Mossos d'Esquadra han hagut d'acudir en diverses ocasions a l'immoble.
"Hi havia problemes de convivència, i s'han fet detencions", ha detallat Parlon. La darrera va ser diumenge, quan els veïns van alertar la policia que un dels veïns tenia la música molt alta. En arribar-hi, els agents van contactar amb el veí en qüestió, i després de demanar-li que baixés la música, un segon equip de policies el va acabar detenint per amenaces. Fa uns mesos, a més, un altre veí va morir electrocutat, un "accident", segons ha detallat Parlon.
El consistori ha descartat definitivament el retorn aquest dimecres a casa dels veïns desallotjats per l'incendi. Els tècnics municipals han pogut accedir a l'edifici al voltant de les 16 h. Un cop inspeccionada la finca, han corroborat que no hi ha danys estructurals, tal com es preveia. Així i tot, l'impacte del fum arreu de l'edifici i les portes que s'han hagut de trencar per ordre judicial fan inviable el retorn dels veïns, segons relaten les mateixes fonts. Aquest dimecres a la tarda, l'Ajuntament ha facilitat als afectats la possibilitat d'accedir als seus pisos per recollir pertinences bàsiques fins que puguin tornar a viure-hi.
La hipòtesi de l'incendi a Santa Coloma de Gramenet: un foc intencionat en un bloc conflictiu
L'Ajuntament diu que diumenge la policia va detenir un veí per amenaces al bloc incendiat on aquest dimecres han mort tres persones i una ha quedat ferida greu
- El carrer on s'ha produït l'incendi. -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Per què aquesta vaga educativa té tots els ingredients per ser la més contundent dels darrers anys? David Cobo
-
-
«No es reconeix prou la nostra feina»: escoles rurals en vaga per manca de personal Bernat Castanyer Colomer
-
Els mestres de la Catalunya Central fan nit en un institut de Manresa per conjurar-se Pere Fontanals
-
Publicat el
04 de maig de 2022 a
les 17:58
Et pot interessar
-
Societat
Salut activa canvis al sistema sanitari prioritzant la col·laboració entre hospitals
-
Societat
Zona Franca: amagar la pobresa
-
Societat
La Iaia Atòmica, la instagramer que ha fet virals les receptes secretes de les àvies
-
Societat
«Renfe no s'estima els viatgers de Catalunya»
-
Societat
Robatori de pel·lícula a una Vall de Núria coberta per la neu
-
Societat
La segona proposta del PDUM contempla més de 160.000 nous habitatges a l'àrea metropolitana
