La històrica revista L'Avenç deixarà de publicar-se en la seva versió impresa. S'acomiada així del paper i passarà a editar-se només en format web a partir del mes d'abril. Així ho ha explicat la tarda d'aquest divendres el director de la publicació, Josep Maria Muñoz, en entrevistes a l'Ara i a Catalunya Informació.
La darrera edició en paper de la revista, nascuda el 1977, coincidirà amb el número 500 i els seus 46 anys d'història. El motiu d'aquesta decisió, que el director de la publicació ha qualificat de "traumàtica", és la falta de capital privat, amb la progressiva reducció de subscriptors. Si bé, Muñóz ha culpat també les institucions, a qui ha acusat de proporcionar-los un suport econòmic insuficient.
Amb tot, l'avenç no desapareixerà. En la nova etapa, després de 46 anys, la direcció reforçarà els llibres i altres projectes que estan emprenent, alhora que mantindran la versió digital. "L'Avenç és una institució important, però més enllà d'això, és un espai on fer un tipus diferent de periodisme, de literatura i d'història", ha defensat Muñoz.
[plantillavirals]
La històrica revista «L'Avenç» diu adeu a la versió en paper
La direcció pren aquesta decisió per problemes econòmics, i s'acomiadarà amb l'edició número 500
- Una edició històrica de 'L'Avenç' -
- Cedida
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de febrer de 2023 a les 19:43
Et pot interessar
-
Societat
Obre en proves la nova xarcuteria de Marc Ribas a Barcelona: «Hi ha molta feina a fer»
-
Societat
El president de la Conferència Episcopal titlla les lleis de memòria d'«instrument de polarització»
-
Societat
El temps d'aquest dimecres 19 de novembre: 10 graus de màxima a punts de l'interior
-
Societat
Catalunya registra el màxim històric de denúncies per violència de gènere el 2024
-
Societat
Un estudi constata una tendència a l’alça del teletreball híbrid mentre el 100% complet va a la baixa
-
Societat
Detenen la propietària d'una joieria de Barcelona que comprava i revenia objectes robats
