El govern espanyol ha certificat aquest dimarts la presentació d'un recurs contra la llei catalana de regulació de lloguers al Tribunal Constitucional (TC). Després d'amenaçar d'impugnar la mesura, finalment la Moncloa no farà valdre la seva potestat per suspendre automàticament la normativa, però el PSOE i Podem segueixen el camí iniciat pel PP, que ja va recórrer a l'alt tribunal.
En la compareixença posterior a la reunió del Consell de Ministres, la portaveu de l'executiu de Pedró Sánchez, María Jesús Montero, ha assegurat que el govern espanyol considera que la regulació catalana envaeix competències estatals.
Montero ha insistit que la negociació entre PSOE i Podem per la futura llei estatal d'habitatge continua en marxa. La portaveu del govern espanyol ha assegurat que el text final incorporarà algun dels supòsits que ara es recorren al TC.
El pacte de govern entre els dos partits incloïa la regulació de lloguers però al març el PSOE s'en va desmarcar. En un apropament a les tesis del sector immobiliari, els socialistes apostaven públicament per incentius als propietaris que rebaixessin els preus, en comptes d'optar per la regulació.
El govern espanyol, doncs, ratifica el recurs contra la regulació de lloguers. El ministre d'Agenda Urbana, José Luis Ábalos, va qualificar de "gest important" el fet que finalment la Moncloa no la suspengui automàticament. El Sindicat de Llogaters atribueix la decisió a la "mobilització ciutadana" i lamenta que el govern espanyol hagi optat per presentar el recurs. "Està actuant en direcció contrària al que faria un govern progressista: en lloc de boicotejar una llei que està protegint a milers de famílies de pujades de lloguer i de desnonaments, hauria d’estendre aquesta llei a altres territoris", diu el col·lectiu en un comunicat.
El sindicat també reivindica que la regulació de lloguers ha propiciat una rebaixa dels preus en els 61 municipis on s'aplica, sense afectar l'oferta. "La regulació funciona i això fa limitar els beneficis de la patronal immobiliària", diuen.
La llei catalana de regulació de lloguers, en mans del TC
Societat
El govern espanyol segueix el camí iniciat pel PP i també considera inconstitucional la normativa
- Una pancarta anuncia pisos de lloguer, a la Vall d'Hebron | Ricard Novella -
- | Ricard Novella
ARA A PORTADA
-
Política Illa reivindica la convivència a les portes de la Diada: «Ningú és més català que ningú» Bernat Surroca Albet
-
Política El Fossar de les Moreres certifica la nova normalitat de l'independentisme Lluís Girona Boffi | David Cobo
-
Política Militants d'extrema dreta agredeixen el fotoperiodista Jordi Borràs al Fossar Natàlia Pinyol
-
-
- Andreu Merino
- Periodista
Publicat el
15 de juny de 2021 a
les 15:39
Actualitzat el
15 de juny de 2021 a les
17:51
Et pot interessar
-
Societat
Aventuras i desventuras del informe PISA
-
Societat
Aventures i desventures de l'informe PISA
-
Societat
Catalunya estudia el model neerlandès de peatge: en què consisteix?
-
Societat
El govern espanyol destina 17 milions a comprar 70 km de cable després dels robatoris a l'R3
-
Societat
Estabilitzat l'incendi que ha cremat una zona de matolls a Montjuïc
-
Societat
El metro de Barcelona es reforçarà amb 12 trens addicionals la tarda de la Diada
