El govern espanyol ha certificat aquest dimarts la presentació d'un recurs contra la llei catalana de regulació de lloguers al Tribunal Constitucional (TC). Després d'amenaçar d'impugnar la mesura, finalment la Moncloa no farà valdre la seva potestat per suspendre automàticament la normativa, però el PSOE i Podem segueixen el camí iniciat pel PP, que ja va recórrer a l'alt tribunal.
En la compareixença posterior a la reunió del Consell de Ministres, la portaveu de l'executiu de Pedró Sánchez, María Jesús Montero, ha assegurat que el govern espanyol considera que la regulació catalana envaeix competències estatals.
Montero ha insistit que la negociació entre PSOE i Podem per la futura llei estatal d'habitatge continua en marxa. La portaveu del govern espanyol ha assegurat que el text final incorporarà algun dels supòsits que ara es recorren al TC.
El pacte de govern entre els dos partits incloïa la regulació de lloguers però al març el PSOE s'en va desmarcar. En un apropament a les tesis del sector immobiliari, els socialistes apostaven públicament per incentius als propietaris que rebaixessin els preus, en comptes d'optar per la regulació.
El govern espanyol, doncs, ratifica el recurs contra la regulació de lloguers. El ministre d'Agenda Urbana, José Luis Ábalos, va qualificar de "gest important" el fet que finalment la Moncloa no la suspengui automàticament. El Sindicat de Llogaters atribueix la decisió a la "mobilització ciutadana" i lamenta que el govern espanyol hagi optat per presentar el recurs. "Està actuant en direcció contrària al que faria un govern progressista: en lloc de boicotejar una llei que està protegint a milers de famílies de pujades de lloguer i de desnonaments, hauria d’estendre aquesta llei a altres territoris", diu el col·lectiu en un comunicat.
El sindicat també reivindica que la regulació de lloguers ha propiciat una rebaixa dels preus en els 61 municipis on s'aplica, sense afectar l'oferta. "La regulació funciona i això fa limitar els beneficis de la patronal immobiliària", diuen.
La llei catalana de regulació de lloguers, en mans del TC
Societat
El govern espanyol segueix el camí iniciat pel PP i també considera inconstitucional la normativa
- Una pancarta anuncia pisos de lloguer, a la Vall d'Hebron | Ricard Novella -
- | Ricard Novella
ARA A PORTADA
-
-
-
Terra El canvi climàtic ha fet 20 vegades més probables els megaincendis d'aquest estiu Arnau Urgell i Vidal
-
Terra Ho confirma el Meteocat: Catalunya pateix el juliol més càlid de la història Arnau Urgell i Vidal
-
Acció Els forats negres en la lluita contra el foc: 54 ajuntaments mai han tingut pla Arnau Urgell i Vidal
- Andreu Merino
- Periodista
Publicat el
15 de juny de 2021 a
les 15:39
Actualitzat el
15 de juny de 2021 a les
17:51
Et pot interessar
-
Societat
La UE reunirà dimarts d'urgència els ministres d'Interior per abordar la crisi migratòria de Ceuta
-
Societat
Treure la llengua de l'armari: així són les trobades LGTBIQ+ en català
-
Societat
Estabilitzat l'incendi agrícola de Montblanc que ha obligat a tallar la TV-2421
-
Societat
Més enllà de Ceuta: tots els territoris africans (encara) espanyols
-
Societat
Normalitat a la frontera francesa malgrat l'anunci de reforçar els controls per la crisi de Ceuta
-
Societat
«Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació»
