La meitat de l'orenga comercialitzada a la Unió Europea està adulterada. Així ho detalla una investigació sobre l'autenticitat de les herbes aromàtiques i espècies en 1.900 productes comercialitzats a 21 països de la UE que ha realitzat la Comissió Europea. El pebre, el comí, la cúrcuma, el safrà i el pebre vermell són també algunes de les espècies que es comercialitzen adulterades, però en menor mesura.
Segons denuncia l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), l'orenga és el producte més fraudulent, amb un 48% de les mostres adulterades amb material vegetal més barat, com ara fulles d'oliver. La segueixen el pebre (17%), el comí (14%), la cúrcuma (11%), el safrà (11%) i el pebre vermell (6%). A més, el mateix estudi detalla que el 2% de les mostres contenien colorants no autoritzats.
L'OCU demana a les autoritats nacionals que es reforcin els controls tant a les duanes com al mercat interior, tenint en compte els problemes i riscos que pot comportar la ingerència d'aquests productes adulterats als consumidors. I és que la taxa mitjana global de mostres sospitoses va ser del 17%, -323 d'un total de 1.885.
[plantillavirals]
La meitat de l'orenga que es ven a Europa està adulterada
Una investigació de la Comissió Europea demostra que el comí, la cúrcuma, el pebre, el safrà i el pebre vermell també es comercialitzen amb alteracions
- Espècies culinàries diverses que sovint es venen adulterades -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Foment amenaça de portar al TC les mesures estrella d'Illa i els Comuns en habitatge Pep Martí i Vallverdú
-
-
Ni les carícies ni la pressió del Govern mouen ERC pels pressupostos: «Facin complir els acords» Bernat Surroca Albet
-
Hezbol·là s'uneix al conflicte bèl·lic a l'Orient Mitjà mentre Israel continua atacant «el cor de Teheran» Redacció
-
Publicat el
31 de gener de 2022 a
les 16:48
Et pot interessar
-
Societat
Tres trens per hora i sentit a l'R1 per un robatori de cable entre Clot i Arc de Triomf
-
Societat
«L'actual crisi ferroviària quedarà curta d'aquí a uns anys»
-
Societat
Parlon justifica l'augment de pressupost d'Interior per la inseguretat i les emergències meteorològiques
-
Societat
«Per Sant Medir repartirem 26 tones de caramels tous, vegans i sense gluten»
-
Societat
Un any de presó per a un mosso que es va quedar el mòbil i els auriculars d'un home mort al carrer
-
Societat
La presència d'Israel al Mobile aixeca protestes i mostra les costures dels compromisos polítics a Barcelona
