La negociació dels líders de la Unió Europea (UE) ha entrat en un moment "decisiu" per "dilucidar si és realment possible arribar a un acord", segons apunten fonts diplomàtiques franceses i espanyoles.
Estava previst que els caps d'estat i de govern comencessin la tercera jornada de negociacions amb una discussió conjunta, però de moment els líders només han mantingut reunions en grups reduïts per negociar el paquet econòmic. El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, s'ha trobat amb el president francès, Emmanuel Macron, i la cancellera alemanya, Angela Merkel. Posteriorment també ho ha fet amb el primer ministre italià, Giuseppe Conte, el portuguès, António Costa, i el grec, Kiriakos Mitsotakis.
"Les discussions continuen sent difícils", apunten fonts diplomàtiques franceses, que assenyalen que ni Macron ni Merkel volen que es "degradi" el pla econòmic per assolir un acord.
El president del Consell Europeu, Charles Michel, també s'ha reunit amb els líders dels 'frugals' -els Països Baixos, Àustria, Dinamarca i Suècia-, que són els que reclamen retallades en el fons de recuperació i en les transferències.
Les qüestions que més allunyen l'acord continuen sent les condicions i el control de les ajudes europees, el volum del fons de recuperació i la proporció de transferències, així com les condicions de respecte a l'estat de dret dels fons.
[noticiadiari]2/206059[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/205651[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201967[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/205035[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/205309[/noticiadiari]
La negociació dels líders de la UE entra en fase «decisiva» per aconseguir un acord sobre la recuperació
Els líders mantenen reunions bilaterals i s'ajorna la discussió conjunta sobre el pla de recuperació
- Líders europeus en una reunió a Brussel·les -
- Consell Europeu
ARA A PORTADA
Publicat el
19 de juliol de 2020 a
les 12:41
Et pot interessar
-
Societat
Té sentit fer el metro gratis a Barcelona?
-
Societat
Quins són els dotze restaurants catalans que han entrat a la Guia Repsol?
-
Societat
Un incendi crema part de la comissaria de Ciutat Vella de la Guàrdia Urbana de Barcelona
-
Societat
La xarxa de Rodalies i regionals acumula retards d'entre 20 i 30 minuts de mitjana
-
Societat
Collboni presenta les noves multes endurides al carrer com una norma contra «els pocavergonyes»
-
Societat
La setmana de la «doble vaga» dels metges arrenca amb un seguiment del 39% segons els sindicats i d'un 6% segons Salut
