La pagesia jove del Priorat ha alçat la veu. I ho ha fet amb un vídeo reivindicatiu a les xarxes socials on denuncien la falta d'empatia per la seva feina i reclamen estimar la terra com ho fan ells i comprar productes de proximitat per mantenir la comarca viva.
Amb missatges clars i apel·lant a l'espectador, diversos pagesos i ramaders del Priorat s'han sumat per fer un vídeo on els aplaudiments estan plens d'ironia i sarcasme. Amb frases contundents com "veniu a fer-vos la foto quan floreixen els arbres, quan toqui comprar les ametlles mirareu que siguin d'aquí, no?" o "esteu mirant aquest vídeo des d'un mòbil que val mil euros però després un producte artesà de pagès us sembla car".
També reclamen a les administracions ajudes de veritat. "Un aplaudiment a les administracions que fan veure que ens donen tot el seu suport i només ens donen paperassa, entrebancs i despeses". "Un aplaudiment als que compreu la verdura més bonica i després és pur verí".
Volen posar en valor la seva feina i conscienciar la població de la importància de mantenir pobles, camps i boscos vius. "Compra", "recomana", "interessat', "estima la terra de veritat". Així acaba el vídeo l'han penjat aquest cap de setmana i ja suma gairebé 12.000 reproduccions a Youtube.
[youtubedestacat]https://www.youtube.com/watch?v=zgnc2uwv5Ts[/youtubedestacat]
[plantillavirals]
La pagesia del Priorat es reivindica amb aplaudiments plens d'ironia
Pengen un vídeo on demanen estimar la terra i comprar productes de proximitat: "Un aplaudiment als que compreu la verdura més bonica i després és pur verí"

- Imatge del vídeo reivindicatiu de la pagesia del Priorat. -
- Cedida
Ara a portada
Publicat el 26 de novembre de 2023 a les 20:17
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dijous 24 d'abril: es manté l'ambient assolellat
-
Societat Multes de fins a 250 euros per fer servir el mòbil amb volum al transport públic de Portugal
-
Societat Tanca un històric col·legi català amb 106 anys d'història
-
Societat Revilla considera que el rei emèrit podria recuperar el seu prestigi «portant els diners a Espanya»