El Departament d'Agricultura ha detallat que la forta pedregada d'aquest divendres a la tarda a la zona del Baix Ter ha "afectat greument" els conreus de fruita dolça (sobretot poma), arròs, blat de moro, userda i horta.
Els municipis afectats són Torroella de Montgrí, Ullà, Gualta, Pals, Serra de Daró, Fontanilles, Palau-Sator, la Tallada d'Empordà, Verges i Bellcaire d'Empordà, tots al Baix Empordà. Segons Agricultura, els danys en fruita dolça es poden avaluar en el cent per cent de la producció, excepte en els casos que la collita estava protegida per xarxa antipedra. La tempesta ha afectat unes 350 hectàrees de les aproximadament 500 que hi ha a la zona.
Els camps que no han estat afectats són els que disposen de malles protectores que han aguantat bé el pes de la pedra i el fort vent. La pèrdua en producció en una primera valoració pot ser unes 15-20.000 tm (tona mètrica). Agricultura recorda que els fructicultors disposen d'assegurances agràries per cobrir les pèrdues. En definitiva, s'ha vist afectada una part molt rellevant dels productors de poma de Giropoma i Girofruits.
A la zona arrossera de Pals, unes 600 hectàrees han quedat afectades en un 80% de la producció per la pedregada. Agricultura detalla que encara és aviat per donar xifres de les pèrdues i ressalta també que tots els arrossaires disposen d'assegurança agrària.
Altres conreus afectats greument pel temporal de pedra, pluja i vent són el blat de moro i la userda, encara que de manera molt irregular. L'horta, tot i no ser una superfície important, ha quedat fortament malmesa.
Un altre efecte del fort temporal s'ha produït a Fontanilles, on la pedra i el vent han fet caure una paret lateral d'un cobert agrari. A més, la caiguda d'una línea elèctrica propera ha provocat un incendi de bales de palla emmagatzemades.
El Departament d'Agricultura, a través del director dels serveis territorials a Girona, Vicenç Estanyol, ja ha contactat amb Agroseguro a fi que iniciï urgentment els peritatges a les finques afectades.
La pluja també va obligar a desallotjar campistes, sobretot de l'Estartit, Riudaura (Ripollès) i l'Escala (Alt Empordà), que han passat la nit als pavellons poliesportius de Torroella de Montgrí i L'Escala i al centre cívic de Riudarua. Segons informa Protecció Civil, aquest matí els campistes del Baix Empordà ja han pogut tornar els càmpings i la Creu Roja ja ha finalitzat el seu servei a la zona mentre que el grup de Riudaura torna cap a casa.
Emergències també detalla que durant la nit s'ha reestablert el subministrament elèctric a tots els usuaris afectats a Girona.
La pedregada al Baix Ter malmet 350 hectàrees de conreu
Societat
Afecta principalment a fruita dolça, sobretot poma, arròs, blat de moro, userda i horta
ARA A PORTADA
-
Terra Ho confirma el Meteocat: hem viscut l'estiu més càlid de les nostres vides Arnau Urgell i Vidal
-
-
Successos Parlon confirma que els dos detinguts per la mort a Manresa són nascuts a Catalunya Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
-
Política Illa viatja a Ucraïna per portar sobre el terreny la defensa dels valors europeus Bernat Surroca Albet
-
Política Puigdemont reuneix la cúpula de Junts per arrencar un curs marcat pel desenllaç de l'amnistia Oriol March
Publicat el
20 de juliol de 2013 a
les 13:52
Et pot interessar
-
Societat
Dos detinguts per un tiroteig a l'Hospitalet de Llobregat
-
Societat USTEC accepta reunir-se dijous amb Niubó per forçar la reobertura de les negociacions
-
Societat
La Moncloa porta l'estatut sanitari al Congrés malgrat el xoc amb els metges
-
Societat
Barcelona sense biblioteques: «Ens quedem sense un dels pocs espais on tothom pot estar tranquil»
-
Societat
Identifiquen dos homes per gravar noies orinant al carrer durant les festes de Sants
-
Societat
Marta Clari, d'especialista en «gestió» a l'Ajuntament a mà dreta de Niubó
