La Pobla de Segur ha donat aquest diumenge llum verda perquè el passeig Josep Borrell es passi a dir "1 d'octubre". En la consulta popular -no vinculant i sense cens- convocada per l'ajuntament, el 77,6% dels vots (250) han sigut favorables a aquest canvi, mentre que 64 han preferit l'opció de mantenir l'actual nom del passeig. La participació, però, ha estat molt baixa: només 322 poblatans i poblatanes han acudit a la sala de plens del consistori per decidir aquest polèmic canvi de nomenclatura.
La jornada han transcorregut amb normalitat, marcada pel degoteig de votants que acudien a la de plens del consistori. Abans de les 12 del migdia només havien votat una seixantena de persones. Una xifra, però, que ha superat les expectatives, tal com han comentat a Pallars Digital fonts properes a l'organització.
[intext1]
En general, però, la consulta s'ha celebrat amb una barreja de desconeixement i poc interès entre la ciutadania poblatana. Consultades per aquest diari, diverses persones han assegurat que o bé no sabien que la votació tindria lloc, o bé refusaven directament participar-hi. Entre aquestes últimes hi havia divisió d'opinions: els que no volien que el passeig canviés de nom, i els que afirmaven que els era igual.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Dm84DRZyi0U[/youtube]
Qui ha mostrat més rebuig envers la consulta ha sigut el PSC. Els socialistes ja van anunciar que no hi participarien, en considerar d'inútil la votació, afirmant que la decisió del canvi de nom ja estava presa per l'ajuntament, a qui acusaven d'actitud "sectària i electoralista". A més, des del partit van defensar la importància de la figura de Josep Borrell, actual alt representant de la Unió per Assumptes Exteriors i Política de Seguretat i Vicepresident de la Comissió Europea.
[h2]La decisió definitiva, la setmana que ve[/h2]
L'alcalde de La Pobla de Segur, Marc Baró, ha explicat que els resultats de la consulta es traslladaran a l'equip de govern per analitzar "tots els pros i els contres, la participació i les sensacions" i prendre una decisió "durant la setmana vinent". Baró ha recordat que la consulta sorgeix arran de les declaracions que "el nostre gran amic" va fer amb relació al procés independentista. Segons l'alcalde, el posicionament i les intervencions de Borrell van "menystenir i enfadar" la població del municipi, motiu pel qual se celebra la votació.
[intext2]
Pel que fa als votants, Miquel Vidal ha manifestat la seva decisió de votar a favor de canviar el nom del passeig. "Al principi era un home brillant" però ha dit i fet "coses vergonyoses" en els darrers anys. Per la seva banda, Antonio Guixé s'ha posicionat en la mateixa línia, malgrat que reconeix que Borrell era un home que "admirava molt" i quan va dedicar-se-li el carrer "s'ho mereixia". Ara, però, creu que "és l'enemic número 1 de Catalunya" i, per tant, ha decidit votar per treure el seu nom del passeig.
La pregunta que havien de respondre els votants de la consulta d'aquest diumenge és: "Respecte a la proposta de canvi de nom de l'actual passeig Josep Borrell, la meva elecció és: mantenir el nom actual de Passeig Josep Borrell i Fontelles o canviar el nom del passeig per Passeig 1 d'octubre".
Ampliarem la informació
[altres]
La Pobla de Segur avala canviar el nom del passeig Josep Borrell amb el 78% dels vots favorables
La participació en la consulta celebrada aquest diumenge ha estat de 322 votants
ARA A PORTADA
Publicat el
12 de març de 2023 a
les 20:06
Et pot interessar
-
Societat
Els professors endureixen la protesta: una setmana de vagues i una gran manifestació a Barcelona
-
Societat
Agredeixen sexualment una dona mentre passejava els gossos a Montjuïc
-
Societat
El català suma més de 160.000 publicacions a les xarxes en un any, un 31% més que el 2025
-
Societat
Salut recula i no incentivarà els CAP que redueixin la llargada de les baixes
-
Societat
Mor un motorista en un accident a la B-23 a Esplugues de Llobregat
-
Societat
Adif suspèn la circulació de trens entre Catalunya i el País Valencià per les fortes ventades
