[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KILuL-Z4qP8[/youtube]
Actuació racista de manual comesa pels agents de la policia italiana de Milà. En una escena gravada al bell mig de la ciutat per diversos testimonis, diversos policies decideixen aturar un vehicle i treure la persona que conduïa encanyonant-la amb una pistola. El conductor era Tiémoué Bakayoko, migcampista francès que milita en les files de l'AC Milà, actual campió de la Serie A. En una escena que recorda moments molt tensos viscuts als Estats Units, dos policies l'escorcollen, amb les armes a la mà fins que arriba un tercer agent.
Aquest els informa que estan fent un registre aleatori al jugador professional de 27 anys del Milà. Tal com es pot veure en les imatges, la cara del policia que estava fent l'escorcoll a Bakayoko canvia de manera radical i, segons diversos testimonis recollits per la premsa italiana, van deixar-lo estar. Ara per ara, es desconeix els motius pels quals els agents van decidir parar el vehicle del jugador i fer-lo sortir per realitzar un escorcoll amb aquest nivell d'intimidació.
La pràctica policial d'enregistraments a persones racialitzades no és única d'Itàlia. A Catalunya, l'organització Pareu de Parar-me s'encarrega de denunciar aquestes males pràctiques policials arbitràries que atura, deté, identifica i escorcolla persones racialitzades pel simple fet de ser-ho.
[plantillavirals]
La policia italiana escorcolla un home a punta de pistola... fins que s'adona que és un jugador del Milà
Tiémoué Bakayoko és aturat per agents i el treuen del cotxe sense cap motiu aparent
ARA A PORTADA
Publicat el
18 de juliol de 2022 a
les 16:26
Et pot interessar
-
Societat
La Fiscalia demana que els pares del nadó maltractat segueixin a la presó
-
Societat
Més de mil entitats s'uneixen al Correllengua Agermanat
-
Societat
25 segons de català en l’himne oficial de la visita del Papa
-
Societat
Barcelona Oberta reclama reurbanitzar l'eix comercial del carrer Pelai
-
Societat
Les direccions busquen suport parlamentari per enfortir «l'estabilitat» dels centres
-
Societat
Nou pla de memòria democràtica: canvis a tres edificis clau i una web sobre la Barcelona esclavista
