El govern espanyol ha reaccionat a la conferència de Quim Torra poc després que aquesta acabés per recordar els límits del diàleg que ha anat subratllant les darreres setmanes. Cap moviment per part de la Moncloa davant les peticions del president català. "Diàleg, sí, negociació, també, però en allò que uneixi els catalans, nacionalistes i no nacionalistes, sobre l'autogovern", ha etzibat la ministra d'Educació, Isabel Celáa.
La també portaveu de l'executiu central ha lamentat que Torra ha fet un discurs amb un to de l'"independentisme més dur", amb "referències més ancorades a finals del segle XIX i XX que en el XXI" en què apel·lava al "victimisme i romanticisme". "Grans paraules convertides en conceptes suprems, grandiloqüents i a vegades buits", ha insistit, citant el concepte de llibertat com a exemple, per tal de construir "un relat independentista dirigit als independentistes".
Així, Celáa ha avisat que "Espanya és un estat social, democràtic i de dret avançat, amb nivells profunds de descentralització" i que el seu govern treballarà "per cohesionar la ciutadania i no per enquistar problemes presents en moltes llars dels catalans". Situant de nou la centralitat en l'autogovern i no en l'autodeterminació, ha assegurat que "això és el que aglutina el conjunt de la societat catalana".
La primera reacció del govern espanyol a les intencions de Torra
La portaveu i ministra d'Educació, Isabel Celáa, ha comparegut poc després de la conferència del president al TNC
- La portaveu del govern espanyol, Isabel Celáa, en una imatge d'arxiu. | Europa Press -
- | Europa Press
ARA A PORTADA
-
-
El Govern espera que ERC aprovi els pressupostos sense tenir resolta la recaptació de l'IRPF Bernat Surroca Albet
-
El doble de recaptació i 50 milions per a habitatge: així canvia la taxa turística Lluís Girona Boffi
-
Sánchez i Feijóo se citen per abordar polítiques de defensa en ple xoc pel finançament Pep Martí i Vallverdú
-
Junqueras i Sánchez es van reunir dues vegades en secret abans de la cita pública de dijous passat Redacció
Publicat el 04 de setembre de 2018 a les 21:32
Actualitzat el 04 de setembre de 2018 a les 21:33
Et pot interessar
-
Societat
Moren dos pacients oncològics de l'Hospital de Burgos per rebre sis vegades més tractament del prescrit
-
Societat De Serrat a l'Himne del Real Madrid: les cent cançons més sol·licitades als funerals de Catalunya
-
Societat
Restablerta la circulació de trens a Pineda de Mar després de l'atropellament d'una persona
-
Societat
Què pots fer després del ciberatac a Endesa si n’ets client?
-
Societat
Una jutgessa rebutja investigar la ruixada amb esprai pebre dels Mossos a activistes per Palestina
-
Societat
Trepitjar-se la manguera amb l'habitatge
