La Sagrada Família no quedarà enllestida el 2026, com apuntaven les darreres previsions. La Junta Constructora del temple ha informat aquest dimarts que el final de les obres s'ajorna fins al 2033, per culpa de la crisi sanitària de la Covid-19 i la inflació, que ha alterat els terminis de construcció.
Segons va avançar en una entrevista a Catalunya Cristiana el president delegat de la Junta Constructora, Esteve Camps, ara treballen amb l'objectiu d'acabar la Torre de Jesucrist el 2026, que era la data en què es preveia finalitzar el conjunt abans de l'atur a les obres per la pandèmia, coincidint amb el centenari de la mort d'Antoni Gaudí.
"Finalitzar la torre el 2026 és un objectiu realista, si no hi ha cap contratemps", defensen fonts de la basílica, alhora que han explicat que ja treballen en el prototip de la creu. Amb tot, el termini de deu anys per a la fi del conjunt arquitectònic és la nova estimació, segons els permisos de construcció.
[noticiadiari]2/265145[/noticiadiari]
Es tracta d'un càlcul que se circumscriu a les obres arquitectòniques de la façana de la Glòria, ja que després en quedaria la part escultòrica i l'escalinata del carrer Mallorca, que no té data d'inici dels treballs. Si s'acabés el 2033, la Sagrada Família s'acabaria 150 anys després que Gaudí assumís l'encàrrec del projecte de la basílica.
[plantillavirals]
La Sagrada Família ajorna la seva finalització fins al 2033, 150 anys després de l'encàrrec a Gaudí
La Torre de Jesucrist i l'última façana són les úniques tasques pendents per enllestir
- Sagrada Família. -
- Adrià Costa Rifà
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de novembre de 2023 a les 18:28
Et pot interessar
-
Societat
Un donant d'esperma portador d'un gen cancerigen té 197 fills a Europa, 35 dels quals a Espanya
-
Societat
Calendari laboral 2026 a Catalunya: tots els dies festius i ponts de l'any
-
Societat
El temps d'aquest dijous 11 de desembre: més núvols i baixada de temperatures
-
Societat
Desarticulen un grup liderat per un famós endocrí que traficava amb medicaments il·legals i dopants
-
Societat
El camí rural escolar del col·legi Avenç es manté obert tot i les restriccions per la pesta porcina
-
Societat
L'Església catalana va atendre la xifra rècord de 890.000 persones el 2024
