La Sagrada Família no quedarà enllestida el 2026, com apuntaven les darreres previsions. La Junta Constructora del temple ha informat aquest dimarts que el final de les obres s'ajorna fins al 2033, per culpa de la crisi sanitària de la Covid-19 i la inflació, que ha alterat els terminis de construcció.
Segons va avançar en una entrevista a Catalunya Cristiana el president delegat de la Junta Constructora, Esteve Camps, ara treballen amb l'objectiu d'acabar la Torre de Jesucrist el 2026, que era la data en què es preveia finalitzar el conjunt abans de l'atur a les obres per la pandèmia, coincidint amb el centenari de la mort d'Antoni Gaudí.
"Finalitzar la torre el 2026 és un objectiu realista, si no hi ha cap contratemps", defensen fonts de la basílica, alhora que han explicat que ja treballen en el prototip de la creu. Amb tot, el termini de deu anys per a la fi del conjunt arquitectònic és la nova estimació, segons els permisos de construcció.
[noticiadiari]2/265145[/noticiadiari]
Es tracta d'un càlcul que se circumscriu a les obres arquitectòniques de la façana de la Glòria, ja que després en quedaria la part escultòrica i l'escalinata del carrer Mallorca, que no té data d'inici dels treballs. Si s'acabés el 2033, la Sagrada Família s'acabaria 150 anys després que Gaudí assumís l'encàrrec del projecte de la basílica.
[plantillavirals]
La Sagrada Família ajorna la seva finalització fins al 2033, 150 anys després de l'encàrrec a Gaudí
La Torre de Jesucrist i l'última façana són les úniques tasques pendents per enllestir
- Sagrada Família. -
- Adrià Costa Rifà
ARA A PORTADA
Publicat el
13 de novembre de 2023 a
les 18:28
Et pot interessar
-
Societat
El Papa visitarà Barcelona el 9 de juny
-
Societat
El vídeo de la caiguda d'un arbre al costat d'una persona que ha generat dubtes a xarxes: «És real o és IA?»
-
Societat
Detenen un home que va segrestar i maltractar la seva parella durant dos anys a Múrcia
-
Societat
La població estrangera ja frega el 20% dels residents a Catalunya
-
Societat
Fa vent més enllà de la regió metropolitana de Barcelona?
-
Societat
Roben un camió d'Adif i aconsegueixen fugir després d'envestir un vehicle de la Policia Local de Montcada
