La visita dels reis d'Espanya a Catalunya, en l'aire

La Casa Reial no confirma cap data concreta quan diversos mitjans espanyols apuntaven al 17 de juliol

Publicat el 13 de juliol de 2020 a les 19:40
Els reis d'Espanya, Felip VI i Letícia, tenien previst visitar Catalunya al juliol en el marc d'una ronda de visites a totes les Comunitats Autònomes, iniciada després de la fi de l'estat d'alarma. Els viatges -que ja han començat per diversos territoris com les Illes Balears- tenen com a objectiu reconèixer l'esforç de la ciutadania en la lluita contra el coronavirus.

Els monarques tenen a l'agenda passar per Catalunya i molts mitjans van confirmar la data del 17 de juliol. Ara, però, aquest dia queda enlaire segons informen des del Confidencial perquè la Casa Reial "encara no pot confirmar de manera oficial cap data concreta". Els destins, en principi, eren Figueres i Barcelona. Es desconeix si el recorregut ha canviat o canviarà, si serà aquella data o la següent. Felip VI i Letícia també tenien previst passar pel País Basc a partir del 20 de juliol.

La visita dels monarques tindrà lloc en plena crisi per les relacions diplomàtiques i comercials entre Espanya i Arabia Saudí, amb el rei emèrit en l'epicentre. Anticipant-se a l'escàndol, Felip VI va moure fitxa el març per trencar amb les irregularitats econòmiques que envolten el seu pare, Joan Carles I, en l'intent d'evitar sortir-ne personalment malparat. Va renunciar als diners d'herència que pogués rebre del seu octogenari pare quan mori i, a més, li va retirar l'assignació econòmica anual amb càrrec al pressupost de la corona. 

[noticiadiari]2/203824[/noticiadiari]
Els grans partits espanyols es neguen a investigar el vell rei per la seva "inviolabilitat", però la Fiscalia del Tribunal Suprem ja s'ha fet càrrec de la investigació de la construcció de l’AVE de La Meca i ha considerat necessari la pràctica de noves diligències que afecten directament el monarca, ara aforat davant de la Sala Segona del Suprem.