L'Associació Catalana de Municipis (ACM) ha titllat aquest dimecres d'"atac directe" al català el projecte de Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa (Lomce) que impulsa el ministre d'Educació José Ignacio Wert, i ha manifestat el seu suport a Somescola.
Segons ha informat l'ACM en un comunicat, el comitè executiu de l'ACM va aprovar aquest dimarts una moció per rebutjar l'aplicació de la Llei Wert i una moció de suport a la continuïtat de la Cooperació Municipal al Desenvolupament a Catalunya. També es va acordar celebrar la XVI Assemblea el proper 19 de juny a Vila-seca, on es donarà el tret de sortida a la convenció municipalista que ha de definir el futur del món local català.
"Els alcaldes considerem que la Llei Wert és un atac directe a la nostra llengua i a la nostra forma d'ensenyar als catalans", va assegurar el president de l'ACM, Miquel Buch, qui va recordar que els resultats en educació són òptims i, per tant, el problema no és el sistema sinó que és ideològic del Govern central.
Per aquest motiu, el comitè va aprovar una moció per manifestar el seu suport a les reivindicacions de la plataforma Somescola en la mobilització festiva i reivindicativa que tindrà lloc el proper 14 de juny a Barcelona en defensa de l'escola catalana i el dret a decidir el propi model educatiu.
L'ACM veu la Llei Wert com un «atac directe» al català
L'Associació Catalana de Municipis dóna suport a la mobilització de Somescola per al 14 de juny
ARA A PORTADA
Publicat el
14 de maig de 2014 a
les 18:45
Et pot interessar
-
Societat
Prop de 40.000 persones es manifesten contra Pedro Sánchez a Madrid
-
Societat
«Els rics també maten»: així ha viscut l'Upper Diagonal la caiguda de Jonathan Andic
-
Societat
S'incendia un autobús a la C-31 a Badalona
-
Societat
Barcelona ja frega les 7.000 llicències de terrasses de bars i restaurants
-
Societat
El mòbil que li haurien robat a Jonathan Andic a l'Equador mai va donar cap senyal al país sud-americà
-
Societat
Què són (i què no) les Esglésies dels miracles en directe que s’estenen per Catalunya?
