PSOE i Podem han acordat que la nova llei estatal d'habitatge inclogui una congelació dels preus de lloguer a les zones considerades tensionades. La mesura, en cas d'aplicar-se, deixaria fora de la legislació estatal la regulació de lloguers que s'aplica a Catalunya i que la Moncloa ja ha recorregut al Tribunal Constitucional (TC).
El motiu és que la regulació catalana de lloguers no només preveu congelació de preus, sinó també la seva rebaixa si estan per sobre de l'índex que fixa la Generalitat. L'acord no és definitiu, i en cas que es confirmi se sumaria a l'aposta del PSOE per oferir incentius als propietaris que rebaixin el lloguer dels seus pisos.
El pacte entre els socis de la Moncloa arriba després que el ministre d'Agenda Urbana, José Luis Ábalos, defensés el "gesti important" de no demanar al TC la suspensió immediata de la regulació catalana. El govern espanyol tenia potestat per fer-ho però finalment ha optat per esperar la deliberació de l'alt tribunal. PSOE i Podem, per tant, han seguit els passos del PP, que ja va presentar un recurs d'inconstitucionalitat contra la normativa.
La portaveu del govern espanyol, María Jesús Montero, va assegurar aquest dimarts que la futura llei d'habitatge estatal incorporaria alguns dels supòsits de la regulació que l'executiu de Pedro Sánchez considera ara inconstitucional.
A més de l'acord entre PSOE i Podem, aquest dimecres la plataforma Iniciativa Ley Vivienda ha anunciat que el moviment per l'habitatge portarà al Congrés una llei d'habitatge feta des dels moviments socials.
Els impulsors denuncien que el govern espanyol hagi recorregut la regulació catalana de lloguers estatal i reclama al govern espanyol que l'estengui al conjunt de l'Estat. També insisteixen en l'aturada de tots els desnonaments sense alternativa habitacional, inversió en habitatge públic i l'obligació dels grans propietaris d'oferir lloguer social abans de desnonar.
L'acord entre PSOE i Podem per la llei d'habitatge deixa fora la regulació catalana de lloguers
Els moviments socials anuncien l'impuls d'una iniciativa per portar una proposta de llei pròpia al Congrés
ARA A PORTADA
Publicat el 16 de juny de 2021 a les 13:55
Et pot interessar
-
Societat
El temps d'aquest divendres 21 de novembre: alerta per neu i vent a cinc comarques
-
Societat
Les tres claus de la nova mobilitat a l'entorn del Camp Nou en dia de partit
-
Societat
Barcelona preveu iniciar a finals del 2027 les obres per recuperar el Tramvia Blau
-
Societat
Els Mossos interroguen les germanes i la psicoterapeuta de Jonathan Andic
-
Societat
El Meteocat activa alertes a nou comarques per neu, vent i mal estat de la mar
-
Societat
El 30% de les europees majors de 15 anys patiran violència de gènere, segons l’OMS
