El projecte de la T-Mobilitat no acaba d'arrancar i ara s'han conegut alguns dels costos econòmics del seu endarreriment. Les administracions públiques hauran d'avançar més de 14 milions d'euros a les empreses que gestionen el projecte perquè no l'aturin, segons han avançat la Ser i l'Ara. CaixaBank hauria congelat el crèdit i Indra hauria amenaçat amb aturar l'impuls tecnològic de la T-Mobilitat.
La implantació d'aquesta targeta va ser encarregada ja fa set anys a l'empresa SOC Mobilitat, que inclou Caixabank, Fujitsu, Indra i Moventia. Aquesta societat finançaria el nou sistema de pagament del transport públic i més tard recuperaria la inversió, fins i tot quedant-se una part dels diners de cada validació dels usuaris. Ara bé, tot s'ha retardat i el pla de finançament se n'ha vist afectat.
CaixaBank ha decidit congelar el crèdit atorgat a SOC Mobilitat fins que rebi algun ingrés del projecte. Davant això, la tecnològica Indra va comunicar a l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) que aturava la T-Mobilitat, segons explica la Ser i l'Ara. Aquesta crisi entre les dues empreses hauria acabat amb la Generalitat i els ajuntaments posant 14 milions d'euros més IVA per garantir la continuïtat del projecte, tal com expliquen la mateixa ràdio i el mateix diari, però sense ser diners de més, sinó els previstos pel 2032 i 2033.
Els problemes amb la T-Mobilitat no són nou. Ja al desembre l'ús en proves de la nova targeta va generar un error a la web de la T-Mobilitat que va deixar al descobert aquest les dades dels usuaris inscrits a la plataforma. Llavors, el web que permetia gestionar l'ús de la targeta va quedar clausurat.
[h3]El sobrecost del retard[/h3]
I és que el retard en la implementació del nou sistema de pagament del transport públic també està generant un sobrecost. Una altra informació de l'Ara publicada aquest dilluns xifra en 6 milions d'euros anuals el fet de mantenir els bitllets tradicionals de paper mentre no entra en vigor la T-Mobilitat.
El mateix diari fa referència a informe jurídic publicat recentment per justificar una modificació del contracte amb SOC Mobilitat i en què l'ATM reconeix aquest sobrecost. El sistema contactless d'aquesta targeta havia d'entrar en funcionament el 2018, i, per tant, el sobrecost de no desplegar-lo s'apuja ja fins als 18 milions d'euros.
L'administració haurà d'avançar 14 milions d'euros per salvar la T-Mobilitat
El xoc entre CaixaBank i Indra hauria portat a Generalitat i ajuntaments a pagar a les empreses integrades a SOC Mobilitat diners previstos pel 2032 i 2033
- La T-Mobilitat funciona en proves. -
- TMB
ARA A PORTADA
-
-
L'UCO escorcolla organismes vinculats a Hisenda i Transició Ecològica pel cas de Leire Díez Redacció
-
La dimissió d'un membre de la direcció per denúncies d'assetjament agreuja la crisi al PSOE Redacció
-
Es pot escapar un virus del laboratori? L'IRTA-CReSA nega que les obres ho hagin facilitat Arnau Urgell i Vidal
-
Publicat el 07 de febrer de 2022 a les 18:52
Et pot interessar
-
Societat
Va ser realment un accident? Què sabem i què no de la mort d'Isak Andic un any després
-
Societat
Els fills d'Isak Andic l'homenatgen amb una carta: «Era un pare proper i afectuós»
-
Societat
Creen una eina que prediu el risc d'ictus a partir dels greixos de la dieta
-
Societat
Barcelona estrena dos nous radars: on són i a quina velocitat multen?
-
Societat
Quatre línies de Rodalies, fora de servei per una incidència entre Mollet-Sant Fost i Granollers Centre
-
Societat
Un tiroteig al barri de Navas deixa una persona ferida
