L'Aeroport de Barcelona augmenta un 31% els viatgers intercontinentals en 5 anys

Té 14 destins estratègics com a objectiu i preveu captar entre dues i quatre rutes anuals

Publicat el 15 d’abril de 2016 a les 17:47
Actualitzat el 15 d’abril de 2016 a les 17:55
L'Aeroport de Barcelona ha incrementat un 31% els passatgers de vols intercontinentals entre 2010 i 2015, fins a un total de 5.610.472 viatgers l'any passat entre directes (2.056.968) i indirectes (3.553.505), cosa que representa un 15% del total de l'aeroport, a través de 34 rutes amb 234 freqüències setmanals.

El secretari d'Infraestructures de la Generalitat i president del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona (CDRA), Ricard Font, ha explicat aquest divendres en roda de premsa que, en l'última dècada (des que es va posar en marxa el CDRA), el nombre de rutes intercontinentals a la capital catalana s'ha doblat (de 17 el 2005 a 34 el 2015) i les freqüències setmanals s'han triplicat de 72 a 234.

En aquests deu anys, el nombre de seients s'ha multiplicat per cinc fins a una xifra actual d'1,6 milions de places, mentre que el nombre de passatgers intercontinentals directes s'ha multiplicat per sis, i el CDRA ja ha ideat un nou pla estratègic per a 2016 i 2017 amb l'objectiu de créixer sobretot a Àsia i Amèrica, captant entre dues i quatre rutes cada any, ha indicat Font.

El 2015, Barcelona va aconseguir noves rutes intercontinentals a Sao Paulo (Latam), Baku (Azerbaijdan Airlines) i Sal, Accra, Rabat, Djerba i Constantina (Vueling), i per a aquest 2016 ja hi ha confirmada una nova ruta a Washington (United), més freqüències a Nova York (Delta), un vol diari de Latam a Sao Paulo i l'increment de capacitat (amb un avió més gran) de Delta i American Airlines a Nova York.

També s'han posat en marxa noves rutes de càrrega de Turkish Airlines i Emirates, ha explicat la directora de l'Aeroport de Barcelona, Sonia Corrochano, que ha destacat que la infraestructura catalana va batre el seu rècord històric el 2015 amb 39,7 milions de passatgers, un 5,7% més, i amb un augment del 8% dels viatgers en connexió.

Créixer amb 14 destinacions estratègiques

El CDRA té detectats com a objectiu per créixer 14 destinacions estratègiques que actualment tenen un volum rellevant de passatgers directes o indirectes; de més a menys demanda, són Tòquio, Seül, Buenos Aires, Xangai, Los Angeles, San Francisco, Bangkok, Hong Kong, Mèxic DF, Boston, Delhi, Chicago, Santiago de Xile i Dallas/Houston.

Font ha argumentat que, en casos com el de Tòquio, el principal obstacle per començar una ruta amb Barcelona és la falta de disponibilitat d'avions, perquè la demanda existeix: 164.382 viatgers indirectes el 2015.

Ha incidit que la mentalitat ha canviat en els últims deu anys, passant d'una competència local amb Madrid a una europea per captar rutes d'aerolínies asiàtiques i americanes, però ha reivindicat el potencial de Barcelona, que actualment és el primer aeroport amb més destinacions europeus i ocupa la novena posició en trànsit a la UE.