L'Agència Europea del Medicament (EMA, per les seves sigles en anglès) ha aprovat aquest dijous l'ús d'emergència de la píndola de Pfizer contra la Covid-19. Segons els resultats publicats per la farmacèutica nord-americana, el medicament ofereix un 89% d'eficàcia contra casos greus i morts per la malaltia. Combinat amb la vacuna, podria ser la fi de la pandèmia.
L'EMA ha decidit que l'edat mínima per prendre la pastilla sigui de 19 anys. El tractament, anomenat Paxlovid, també seria eficaç contra la variant òmicron, segons els experts. Als Estats Units, Joe Biden ja n'ha encarregat 10 milions d'unitats. A Europa, cada país ha de sol·licitar-ne l'ús per separat.
Aquests resultats, encara sense publicar en cap revista científica, són superiors als que va anunciar Merck, que des tenia fins ara l'única pastilla anticovid aprovada per l'Agència Europea del Medicament. Aquesta píndola té una eficàcia del 50% per evitar hospitalitzacions, segons l'empresa que la fabrica.
El tractament de Pfizer s'ha d'administrar "tan aviat com sigui possible" després del diagnòstic, en els primers cinc dies posteriors a l'inici dels símptomes, apunta l'EMA. En total, el tractament ha de durar deu dies, en els quals el pacient ha d'ingerir 30 comprimits.
[plantillacoronavirus]
L'Agència Europea del Medicament autoritza l'ús de la pastilla de Pfizer contra la Covid
Segons la farmacèutica, el medicament evita els casos greus en un 89% i és resistent també contra la variant òmicron
- El fàrmac de Pfizer -
- Getty
ARA A PORTADA
-
Quatre dels 14 instituts del pla pilot per desplegar mossos de paisà es neguen a participar-hi Redacció
-
Illa defensa la policia a les escoles mentre s'enquista la crisi a l'educació Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
La Generalitat ha obert 529 expedients sancionadors des de l'aplicació de la llei de limitació dels lloguers Redacció
-
Economia submergida al 15% en ple procés de regularització de migrants: «He treballat explotada» Redacció
-
CaixaBank i BBVA incrementen els beneficis el primer trimestre de 2026 tot i la inestabilitat internacional Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
16 de desembre de 2021 a
les 19:54
Et pot interessar
-
Societat
Mor un motorista en un accident a l’AP-7 a la Granada
-
Societat
Una jutgessa tomba la demanda contra l'Ajuntament de Martorell per no empadronar veïns
-
Societat
L'exconsellera Vergés, a judici pel retard en la vacunació de policies
-
Societat
Albert Adrià obrirà un segon Gellato Collection a Paseig de Gràcia
-
Societat
Renfe reactiva l'alta velocitat directa entre Barcelona i el sud d'Espanya després del temporal de febrer
-
Societat El síndic analitza els ajuts per l'habitatge per a les famílies que conviuen amb malalties greus
