L'Agència Europea del Medicament (EMA, per les seves sigles en anglès) ha aprovat aquest dijous l'ús d'emergència de la píndola de Pfizer contra la Covid-19. Segons els resultats publicats per la farmacèutica nord-americana, el medicament ofereix un 89% d'eficàcia contra casos greus i morts per la malaltia. Combinat amb la vacuna, podria ser la fi de la pandèmia.
L'EMA ha decidit que l'edat mínima per prendre la pastilla sigui de 19 anys. El tractament, anomenat Paxlovid, també seria eficaç contra la variant òmicron, segons els experts. Als Estats Units, Joe Biden ja n'ha encarregat 10 milions d'unitats. A Europa, cada país ha de sol·licitar-ne l'ús per separat.
Aquests resultats, encara sense publicar en cap revista científica, són superiors als que va anunciar Merck, que des tenia fins ara l'única pastilla anticovid aprovada per l'Agència Europea del Medicament. Aquesta píndola té una eficàcia del 50% per evitar hospitalitzacions, segons l'empresa que la fabrica.
El tractament de Pfizer s'ha d'administrar "tan aviat com sigui possible" després del diagnòstic, en els primers cinc dies posteriors a l'inici dels símptomes, apunta l'EMA. En total, el tractament ha de durar deu dies, en els quals el pacient ha d'ingerir 30 comprimits.
[plantillacoronavirus]
L'Agència Europea del Medicament autoritza l'ús de la pastilla de Pfizer contra la Covid
Segons la farmacèutica, el medicament evita els casos greus en un 89% i és resistent també contra la variant òmicron
- El fàrmac de Pfizer -
- Getty
ARA A PORTADA
Publicat el
16 de desembre de 2021 a
les 19:54
Et pot interessar
-
Societat
A menys bars, més votants d’extrema dreta: una nova correlació amb coincidències a Catalunya
-
Societat
Les càmeres de seguretat confirmen que Jimmy Gracey va caure accidentalment al mar
-
Societat
Collboni omplirà de verd 25 espais «desaprofitats» de Barcelona (mentre els interiors d'illa encara esperen)
-
Societat Els metges no afluixen i mantenen el pols per un conveni propi
-
Societat
Junqueras dona suport a la mobilització dels mestres
-
Societat
La vaga general de mestres i professors a Barcelona, en imatges
