
Ivan Fernández Foto: Guillem Sánchez
Ivan Fernàndez, agent dels Mossos d'Esquadra de la regió policial de Barcelona, i el seu germà Cristian Fernández són les dues persones que van aconseguir salvar cinc nens i un home que el passat dissabte al vespre havien quedat atrapats amb el seu cotxe al Torrent d'en Pedro de Cunit. Ambdós eren a la localitat baixpenedesenca perquè és on els seus pares tenen un apartament, i estaven aprofitant un dia de festa.
Tal i com relata Ivan Fernández a BaixPenedèsDiari.cat, des del balcó del pis van veure com el cotxe intentava creuar pel torrent, però el fort aiguat que baixava ho va impedir. «Era el moment de més pluja i l'aigua baixava molt fort, en aquella zona la carretera fa panxa, i si s'omple d'aigua no es pot veure, el conductor devia pensar que podia creuar, tot i que hi ha una senyal que alerta del perill», explica Fernández.
Quan els dos germans van veure que l'aigua arrossegava el cotxe cap a la desembocadura al mar, no s'ho van pensar dues vegades i van baixar escales avall cap al carrer. «La mare ens deia que no ho féssim, però vam saltar, descalços com anàvem, i vam arribar a la vorera, al costat d'on el cotxe havia quedat encallat. Allà l'aigua ens cobria fins els turmells, però en baixar per treure els ocupants l'aigua ja ens arribava fins més amunt del melic i baixava molt forta, de manera que ens havíem d'agafar a la vorera amb una mà», relata el mosso.
En aquell moment van veure el nerviosisme que hi havia entre els nens del cotxe, cosa que els va causar més preocupació. Segons Fernández, «tots els nens estaven cridant i ens demanaven que no marxéssim, teníem por que no intentessin sortir alhora, perquè la situació hagués estat molt complicada, per això vam dedicar un temps a calmar-los». A més, a través d'una finestra del darrere que estava oberta i anava entrant aigua.
Agafats a la vorera van treure dos nens sense problema, però el tercer va caure a l'aigua, atès que el cotxe ja s'havia apartat una mica del lloc on eren. «El nen va voler saltar i el corrent se'l va endur en direcció al mateix cotxe i després es va enfonsar, per sort vam buscar sota l'aigua i el vam poder agafar per la mà i treure'l ràpid». Amb el cotxe més lluny, el germà de l'Ivan, el Cristian, que treballa al SEM, va pujar al sostre i va poder treure els altres dos nens.
El conductor quedava a l'altre costat, amb el qual no l'afectava el corrent, i va poder sortir sense problema. Fent una cadena entre els dos germans el van poder portar a la vorera. Només després d'haver salvat tots els integrants, i veient el seu nervisosisme, és quan ells també van ser conscients dels moments de tensió viscuts. «Un cop a casa de nou va ser quan ens va sortir tot, però en el moment ho fas sense pensar, qualsevol company hagués fet el mateix», explica l'agent.
Fernández admet que no tots els nens portaven la cadira pertinent per anar en un vehicle, a més del fet que el cotxe podia anar sobreocupat, tot i que en aquell moment res d'això va passar pel seu cap, «només pensava a treure'ls, va ser més endavant que ho vam pensar». Aquest jove mosso resident a Barcelona segurament rebrà un reconeixement del cos. El seu germà Crisian, per la seva banda, treballa al SEM a Viladecans.